Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654366

Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera


Antolčić, Tea
Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 654366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera
(The effect of exposure to faces of different attractiveness on mate value assessment)

Autori
Antolčić, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.04

Godina
2013

Stranica
31

Mentor
Hromatko, Ivana

Ključne riječi
atraktivnost lica; vrijednost kao partnera; efekt kontrasta
(facial attractiveness; mate value; contrast effect)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio provjeriti utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vlastite i partnerove vrijednosti kao partnera s pretpostavkom pojavljivanja efekta kontrasta. Rezultati su dobiveni na ukupno 563 sudionika (147 muškaraca i 416 žena), od čega su svi bili u predanoj vezi. Kao mjera konstrukta „vrijednost kao partnera“ korišten je upitnik Mate Value Inventory (MVI-7) (Kirsner, Figueredo i Jacobs, 2003) kojeg su sudionici rješavali u dva navrata s razmakom od tjedan dana. U prvome dijelu sudionici su procjenjivali samo vlastitu vrijednost i vrijednost svog partnera, dok su u drugom dijelu po slučaju sudjelovali u jednoj od 4 situacije koje su se razlikovale po vrsti slika koje su gledali – atraktivna muška lica, neatraktivna muška lica, atraktivna ženska lica i neatraktivna ženska lica. Nakon izlaganja slikama, ponovo su procjenjivali vlastitu i partnerovu vrijednost kao partnera. Dobiveni podaci su obrađeni mješovitim modelom analize varijance koja je pokazala kako nema statistički značajne razlike u samoprocjeni i procjeni partnera prije i nakon izlaganja slikama, bez obzira na to kakvim su slikama bili izloženi – efekt kontrasta se nije pojavio. Iznimka je situacija kad su sudionici gledali slike neatraktivnih žena nakon čega su svoje partnere procijenili manje privlačnima. Nalaz koji se pokazao značajnim u svakoj od situacija jest taj da sudionici svoje partnere procjenjuju boljima nego sami sebe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3294 - Provjera evolucijskog modela prilagodbe i zdravlja (Tadinac, Meri, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Hromatko (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Antolčić, Tea
Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Antolčić, T. (2013) 'Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Antol\v{c}i\'{c}, Tea}, year = {2013}, pages = {31}, keywords = {atraktivnost lica, vrijednost kao partnera, efekt kontrasta}, title = {Utjecaj izlaganja licima razli\v{c}ite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera}, keyword = {atraktivnost lica, vrijednost kao partnera, efekt kontrasta}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Antol\v{c}i\'{c}, Tea}, year = {2013}, pages = {31}, keywords = {facial attractiveness, mate value, contrast effect}, title = {The effect of exposure to faces of different attractiveness on mate value assessment}, keyword = {facial attractiveness, mate value, contrast effect}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font