Pregled bibliografske jedinice broj: 654272
Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung
Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung // Informationen zur Deutschdidaktik, 20 (2013), 38-47 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 654272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung
(Minority languages, multilingual didadactics and identity formation)
Autori
Kresić, Marijana
Izvornik
Informationen zur Deutschdidaktik (0721-9954) 20
(2013);
38-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Minderheitensprachen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Identitätsbildung
(Minority languages; multilingualism; language classroom; German as a foreign language; identity formation)
Sažetak
U ovome se radu ističe da manjinske jezike valja uključiti kao predmet učenja i promatranja u jezičnu nastavu u školama, posebice u nastavu njemačkoga jezika. S time se povezuje prijedlog da se uključe višejezični, višestruki identiteti učenika u višejezučnu nastavu njemačkoga jezika. Polazi se od definicije pojma «manjinski jezik» koja se oprimjeruje položajem hrvatskoga jezika u Njemačkoj s jedne strane i položajem njemačkoga jezika u Hrvatskoj s druge strane. Ukratko se ukazuje na ulogu ovih (i drugih) manjinskih jezika u jezičnoj nastavi u školama u objema državama. Zatim se precizno definira pojam «identitet» kao pojava koja se temelji na višejezičnim, višestrukim jezičnim kompetencijama govornika. Nadalje se predstavljaju glavne značajke višejezične glotodidaktike koja transformira jednojezičnu nastavu njemačkoga jezika u višejezičnu nastavu toga jezika. Pomoću prijedloga za analizu jezičnih identiteta dvojezičnih govornika u nastavi prikazuje se mogući način rada s višestrukim identitetima u školi. U zaključku se prikazuju implikacije promatranja iznesenih u ovome radu za problem manjinskih jezika u školskoj nastavi.
Izvorni jezik
Ger
Napomena
Svezak je tematski, nosi podnaslov 'ide extra' i ISBN 978-3-7065-5291-2.