Pregled bibliografske jedinice broj: 654227
Kognitivni procesi pisanja kao oblikovanje teksta i kvaliteta pisanja teksta kod studenata
Kognitivni procesi pisanja kao oblikovanje teksta i kvaliteta pisanja teksta kod studenata // Društvena istraživanja, 19 (2010), 4/5; 853-872 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 654227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni procesi pisanja kao oblikovanje teksta i kvaliteta pisanja teksta kod studenata
(Cognitive Writing Processes Modelled on Shaping the Text and Quality of Writing the Text Among Students)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19
(2010), 4/5;
853-872
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognitivni procesi pisanja; strategije pisanja; kvaliteta teksta
(cognitive writing processes; writing strategies; quality of the text)
Sažetak
Model kognitivnih procesa pisanja objašnjava procese i komponente uključene u pisanje kao oblikovanje teksta, kao novije područje interesa kognitivne znanosti. Kvaliteta teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja, najviše strategija planiranja i ispravljanja teksta. Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete teksta, uporabe dvaju ključnih strategija pisanja i obrazovne razine sudionika, stavova prema pisanju, čitanju i korisnosti strategija pisanja, iskustva s pisanjem i čitanjem. Kvalitetu teksta mjerili smo procijenjenom kognitivnom razinom procesiranja informacija, uporabom strategija pisanja uz pomoć protokola, a stavove prema pisanju, čitanju i korisnosti strategija pisanja te iskustvo Upitnikom pisanja i čitanja. Utvrdili smo veću kvalitetu teksta kod sudionika više obrazovne razine. Razlika u kvaliteti teksta ne postoji s obzirom na stavove prema pisanju, čitanju i korisnosti strategija pisanja te iskustvo pisanja i čitanja. Ne postoji razlika u uporabi strategija pisanja među sudionicima različitih obrazovnih razina te s obzirom na stavove i iskustvo u pisanju. Postoji razlika u uporabi strategija planiranja s obzirom na stavove i iskustvo u čitanju te s obzirom na stavove o korisnosti strategija pisanja. Nema povezanosti između kvalitete teksta i uporabe strategija pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal Citation Reports
- IBSS
- LSE
- Political Science Complete
- EBSCO
- Scopus
- CSA
- Hrčak