Pregled bibliografske jedinice broj: 654182
Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji
Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji // Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 72-80
CROSBI ID: 654182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji
(Cultivation of Desire: Body in Feminist Pedagogy)
Autori
Bartulović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
72-80
ISBN
978-953-99167-5-4
Ključne riječi
feministička pedagogija, tijelo, socijalna konstrukcija, obrazovanje, transformacija
(feminist pedagogy, body, social construction, education, transformation)
Sažetak
Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje što tijelo jest još uvijek dobiva različite, nerijetko oprečne odgovore. Ovisno o perspektivi, ono je promatrano kao materijalna, biološka činjenica, ili kulturom, odnosno diskursom određen pojam. U feminističkoj pedagogijskoj perspektivni kao polazište za tematizaciju tijela prevladavaju konstruktivističke teorije koje autorima omogućuju kritiku biologijskog determinizma, utemeljujuću za normativnost i superiornost muškog (bijelog, heteroseksualnog, pripadnog srednjoj klasi) tijela u odnosu na žensko (Drugo). Ta kritika među ostalim obuhvaća analizu konstruiranja rodnih i seksualnih tijela učenika i učitelja, iznalaženje oslobađajućih naracija tjelesnosti nasuprot opresivnima, te poziv na artikuliranje diskursa erotičnosti u obrazovanju, nasuprot prevladavajućem diskursu šutnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Bartulović
(autor)