Pregled bibliografske jedinice broj: 653974
Der Fehler im Deutschunterricht
Der Fehler im Deutschunterricht // KD Info : mitglied des internationalen Deutschlehrerverbandes, 28/29 (2006), 64-71 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 653974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Der Fehler im Deutschunterricht
(The error in the German language classroom)
Autori
Kresić, Marijana
Izvornik
KD Info : mitglied des internationalen Deutschlehrerverbandes (1332-2834) 28/29
(2006);
64-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Fehleranalyse; Deutsch als Fremdsprache; Workshop
(Error analysis; German as a Foreign language; workshop)
Sažetak
Članak daje pregled znanstvenog okvira, ciljeva i tijeka radionice koju je autorica članka održala u okviru XIV. međunarodne konferencije Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika 8. listopada 2006. Radionica na temu «Pogreška u nastavi njemačkog jezika» osmišljena je s ciljem upoznavanja nastavnika s relevantnim spoznajama iz područja istraživanja koja se bave učenjem stranih jezika, od metodologije nastave stranih jezika do analize pogrešaka, čime se htjelo postići bolje razumijevanje pogrešaka kao preduvjeta za cijeloživotno učenje. Najprije se raspravljalo o činjenici da su učeničke pogreške imale različiti status u središnjim teorijama o učenju jezika od 50-ih godina 20. stoljeća nadalje. Predstavljeni su različiti uzroci učeničkih pogrešaka, primjerice transfer iz ranije učenih jezika i proces simplifikacije. Zatim su nabrojeni koraci i metode u analizi pogrešaka: 1. prepoznavanje pogreške, 2. opisivanje pogreške i 3. objašnjavanje pogreške. Nakon osvrta na korisnost i ograničenja metode analize pogrešaka u svakodnevnoj nastavničkoj praksi, članak opisuje praktičnu vježbu provedenu sa sudionicima radionice. Riječ je o analizi učeničkog teksta koji je sadržavao pogreške koje su posljedica transfera iz materinskog hrvatskog jezika. Na kraju su ponuđeni neki prijedlozi za daljnje obrazovanje. Uz aspekte vezane uz osnovnu temu radionice, članak također opisuje dodatnu aktivnost koja je bila zadana sudionicima radionice, a koja se odnosila na temu plenarnog predavanja: sastavljanje vlastitog jezičnog portreta. Znanstveni doprinos članka sastoji se u ukazivanju na način na koji se relevantne spoznaje utemeljene na različitim pristupima učenju stranih jezika mogu koristiti u unaprjeđivanju metodologije nastave tako da se lingvističkim pogreškama pristupa kao prilici za učenje i kao prirodnoj pojavi u procesu učenja stranog jezika.
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Filologija