Pregled bibliografske jedinice broj: 653972
Sprachenlernen lebenslang – mehrere Sprachen, mehrere Identitäten
Sprachenlernen lebenslang – mehrere Sprachen, mehrere Identitäten // KD Info : mitglied des internationalen Deutschlehrerverbandes, 28/29 (2006), 6-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 653972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sprachenlernen lebenslang – mehrere Sprachen, mehrere Identitäten
(Lifelong language learning - multiple languages, multiple identities)
Autori
Kresić, Marijana
Izvornik
KD Info : mitglied des internationalen Deutschlehrerverbandes (1332-2834) 28/29
(2006);
6-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Lebenslanges Lernen; Fremdsprachenlernen; multiple Identität; Mehrsprachigkeit
(Lifelong learning; foreign language learning; multiple identity; multilingualism)
Sažetak
Članak je u izvjesnoj mjeri prilagođena inačica plenarnog predavanja održanoga pod istim naslovom 7. listopada 2006. na XVI. međunarodnoj konferenciji Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika. Članak počinje opservacijom da zbog raširenosti globalizacije i procesa migracije cijeloživotno učenje postaje uobičajena pojava. Sa stajališta građana Hrvatske - osobito u kontekstu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji – učenje njemačkog, kao i drugih stranih jezika tijekom cijelog životnog vijeka postaje krajnja nužnost. Članak razmatra važno ali rijetko naglašavano pitanje vezano uz ovakve oblike cijeloživotnog učenja stranih jezika: Koje su njegove implikacije po identitet onih koji uče? Znanstveni doprinos ovog članka jest u tome što otkriva da višejezične kompetencije mogu biti popraćene formiranjem kompleksnih, višestrukih identiteta. U tu svrhu se ističe važnost cijeloživotnog učenja općenito i cijeloživotnog učenja stranih jezika. Zatim se opisuje kako se višestruki identiteti mogu oblikovati u procesu učenja i raspolaganja s nekoliko jezika. To se potkrjepljuje i primjerima i teorijom, potonje se oslanjajući na “model višestrukih lingvističkih identiteta” (Kresić 2006).
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Filologija