Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 653912

Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta


Nikčević-Milković
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta // Psihologijske teme, 17 (2008), 1; 185-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 653912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta
(The Process Approach to Writing Modelled on Shaping the Text)

Autori
Nikčević-Milković

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 17 (2008), 1; 185-201

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
model kognitivnih procesa pisanja; strategije i tehnike pisanja; pisanje kao proces i vještina; individualne razlike u pisanju; poučavanje pisanja kao oblikovanja teksta
(cognitive writing processes model; writing strategies and tehniques; individual differences in writing skills; teaching of writing modelled on shaping the text)

Sažetak
U novije je vrijeme u okviru kognitivističkih pristupa interes istraživača usmjeren na procese pisanja kao oblikovanja teksta. Model kognitivnih procesa pisanja Flowera i Hayesa (1984) nastoji objasniti te procese. Prema tom modelu, autori tekstova obrađuju informacije slično onome kako to opisuje Trostupanjski model pamćenja i učenja kao obrade informacija Atkinsona i Schiffrina (1968). Obradu informacija autora tekstova također možemo objasniti i Modelom dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972). Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja. Ključne su strategije pisanja: strategija planiranja, strategija izrade nacrta i strategija ispravljanja napisanog teksta. Proces pisanja nekog teksta vrlo je složen i zahtijeva veliku količinu kognitivnog napora. Istraživanja pokazuju da postoje velike interindividualne razlike u razvijenosti sposobnosti i vještine pisanja kao oblikovanja teksta. One proizlaze iz razlika: u kognitivnoj razvijenosti, spolu, dobi, u stavovima prema pisanju, u sposobnosti čitanja i dr. U poučavanju se pisanja kao oblikovanja teksta preporuča interakcijski ili procesni pristup.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Gospiću

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta // Psihologijske teme, 17 (2008), 1; 185-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Nikčević-Milković (2008) Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta. Psihologijske teme, 17 (1), 185-201.
@article{article, year = {2008}, pages = {185-201}, keywords = {model kognitivnih procesa pisanja, strategije i tehnike pisanja, pisanje kao proces i vje\v{s}tina, individualne razlike u pisanju, pou\v{c}avanje pisanja kao oblikovanja teksta}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta}, keyword = {model kognitivnih procesa pisanja, strategije i tehnike pisanja, pisanje kao proces i vje\v{s}tina, individualne razlike u pisanju, pou\v{c}avanje pisanja kao oblikovanja teksta} }
@article{article, year = {2008}, pages = {185-201}, keywords = {cognitive writing processes model, writing strategies and tehniques, individual differences in writing skills, teaching of writing modelled on shaping the text}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {17}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {The Process Approach to Writing Modelled on Shaping the Text}, keyword = {cognitive writing processes model, writing strategies and tehniques, individual differences in writing skills, teaching of writing modelled on shaping the text} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font