Pregled bibliografske jedinice broj: 653912
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta // Psihologijske teme, 17 (2008), 1; 185-201 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 653912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta
(The Process Approach to Writing Modelled on Shaping the Text)
Autori
Nikčević-Milković
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 17
(2008), 1;
185-201
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
model kognitivnih procesa pisanja; strategije i tehnike pisanja; pisanje kao proces i vještina; individualne razlike u pisanju; poučavanje pisanja kao oblikovanja teksta
(cognitive writing processes model; writing strategies and tehniques; individual differences in writing skills; teaching of writing modelled on shaping the text)
Sažetak
U novije je vrijeme u okviru kognitivističkih pristupa interes istraživača usmjeren na procese pisanja kao oblikovanja teksta. Model kognitivnih procesa pisanja Flowera i Hayesa (1984) nastoji objasniti te procese. Prema tom modelu, autori tekstova obrađuju informacije slično onome kako to opisuje Trostupanjski model pamćenja i učenja kao obrade informacija Atkinsona i Schiffrina (1968). Obradu informacija autora tekstova također možemo objasniti i Modelom dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972). Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja. Ključne su strategije pisanja: strategija planiranja, strategija izrade nacrta i strategija ispravljanja napisanog teksta. Proces pisanja nekog teksta vrlo je složen i zahtijeva veliku količinu kognitivnog napora. Istraživanja pokazuju da postoje velike interindividualne razlike u razvijenosti sposobnosti i vještine pisanja kao oblikovanja teksta. One proizlaze iz razlika: u kognitivnoj razvijenosti, spolu, dobi, u stavovima prema pisanju, u sposobnosti čitanja i dr. U poučavanju se pisanja kao oblikovanja teksta preporuča interakcijski ili procesni pristup.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Gospiću