Pregled bibliografske jedinice broj: 653901
Aktivno učenje na visokoškolskoj razini
Aktivno učenje na visokoškolskoj razini // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2004), 12; 47-54 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 653901 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje na visokoškolskoj razini
(Active learning on high education)
Autori
Nikčević-Milković, A.
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2
(2004), 12;
47-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
aktivno učenje; viokoškolska razina; RWCT sustav
(active learning; high education; RWCT system)
Sažetak
Aktivno i suradničko učenje najbolji su način pripreme studenata (učenika) za suvremena zanimanja i demokratski način života. Aktivno učenje mora biti rezultat aktivnog procesa poučavanja. Naročito je bitno da budući nastavnici budu poučavani aktivno i suradnički jer će na taj način ovakav način poučavanja znati prenositi u okvire svojim učionica. Aktivno učenje podrazumijeva znati kako djelotvorno učiti, stvoriti potrebu za učenjem kao cjeloživotnim obrazovanjem i znati kritički misliti. Kritičko mišljenje sposobnost je dubljeg razmatranja problema, „otvaranje“ misli za različite pristupe i perspektive i refleksivno mišljenje prije nego prihvaćanje iskaza i procedura bez razumijevanja i vrjednovanja. Suradničko učenje, koje se često vezuje uz aktivno učenje, uključuje znanje kako adekvatno raditi u timu ili skupini. Velik je broj metoda i tehnika kojima postižemo aktivno učenje. Mnoge se poučavaju u okviru RWCT sustava (okvirnog sustava za mišljenje i učenje). Cilj koji smo nastojali postići bio je: 1. Primjena metoda aktivnog učenja, razvijanje kritičkog, kreativnog i logičkog mišljenja kod studenata različitih komunikacijskih i suradničkih vještina ; 2. Utvrditi kako studenti prihvaćaju ovakav način rada, jesu li zadovoljni aktivnim i suradničkim načinom učenja i procjenjuju li korist od ovakvog načina učenja. Nastavnu cjelinu „Periodizacija čovjekovog psihičkog razvoja“ metodama aktivnog i suradničkog učenja usvajalo je 77 studenata Visoke učiteljske škole u Gospiću, nakon čega je proveden upitnik zadovoljstva i koristi od ovakvog načina rada. Procjene studenata pokazuju vioke rezultate na skalama zadovoljstva i koristi od provedenih aktivnosti, koje su u skladu s evaluacijom RWCT projekta od strane American Institut for Research
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Gospiću