Pregled bibliografske jedinice broj: 653813
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 397-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 653813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
(Reading out loud to parental volunteers in the "Castelli International School" Grottaferrata, Rome (Italy))
Autori
Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2013), 29;
397-404
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
roditelji volonteri; čitanje na glas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija
(parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension)
Sažetak
Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i svladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postgnuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju zanimanje i daju značenje procesu obrazovanja djece, upućuju djecu na važnost sudjelovanja u ivotu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja na glas učenika prvoga i drugoga razreda s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremenea koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su zaposleni i rade puno radno vrijeme, kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkoga čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnoga čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkoga teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnoga nastupa i općenito omogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovoga svakodnevnog rada - učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek