Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 653813

Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)


Novoselić, Daniela; Domišljanović, Damir; Bogut, Irella
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 397-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 653813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
(Reading out loud to parental volunteers in the "Castelli International School" Grottaferrata, Rome (Italy))

Autori
Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1 (2013), 29; 397-404

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
roditelji volonteri; čitanje na glas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija
(parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension)

Sažetak
Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i svladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postgnuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju zanimanje i daju značenje procesu obrazovanja djece, upućuju djecu na važnost sudjelovanja u ivotu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja na glas učenika prvoga i drugoga razreda s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremenea koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su zaposleni i rade puno radno vrijeme, kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkoga čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnoga čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkoga teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnoga nastupa i općenito omogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovoga svakodnevnog rada - učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irella Bogut (autor)

Avatar Url Daniela Novoselić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novoselić, Daniela; Domišljanović, Damir; Bogut, Irella
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 397-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Novoselić, D., Domišljanović, D. & Bogut, I. (2013) Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija). Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (29), 397-404.
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Domi\v{s}ljanovi\'{c}, Damir and Bogut, Irella}, year = {2013}, pages = {397-404}, keywords = {roditelji volonteri, \v{c}itanje na glas, \v{c}itanje s razumijevanjem, \v{c}itala\v{c}ka kompetencija}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {1}, number = {29}, issn = {0044-4855}, title = {\v{C}itanje naglas u\v{c}enika s roditeljima volonterima u Osnovnoj \v{s}koli "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)}, keyword = {roditelji volonteri, \v{c}itanje na glas, \v{c}itanje s razumijevanjem, \v{c}itala\v{c}ka kompetencija} }
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Domi\v{s}ljanovi\'{c}, Damir and Bogut, Irella}, year = {2013}, pages = {397-404}, keywords = {parental volunteer, reading out loud, reading ability, reading comprehension}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {1}, number = {29}, issn = {0044-4855}, title = {Reading out loud to parental volunteers in the "Castelli International School" Grottaferrata, Rome (Italy)}, keyword = {parental volunteer, reading out loud, reading ability, reading comprehension} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font