Pregled bibliografske jedinice broj: 653653
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva // Riječki teološki časopis, 18 (2010), 1 (35); 189-221 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 653653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva
(Der Religions Unterricht in der Schule – Ort des dialogs zwischen Kirche und Gesellschaft)
Autori
Pažin, Ivica
Izvornik
Riječki teološki časopis (1330-0377) 18
(2010), 1 (35);
189-221
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
vjeronauk u školi; dijalog Crkve i društva; dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima; dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava
(Religionsunterricht; Schule; Dialog; Kirche; Gesellschaft; Erziehung; Glaube)
Sažetak
Članak promatra vjeronauk u školi kao izvanredno mjesto mogućeg dijaloga Crkve i društva. Vjeronauk u školi, kao tipična res mixta između Crkve i države, po kojoj se očituje s jedne strane odijeljenost odgovornosti za sam predmet, s druge, pak, strane međusobna i uzajamna povezanost unutar odgojno-obrazovnog su stava, konkretno je mjesto susreta s pozitivnim, ali i onim obilježjima dijaloga koji su još uvijek potrebni daljnje kvalitetne prosudbe kako predmeta tako i pojedinačnih uloga navedenih institucija kroz prizmu samoga predmeta. Članak nadalje promišlja o specifičnoj potrebi dijaloga na tri razine: dijalog Crkve i društva na široj, političkoj i crkveno-medijskoj razini, zatim dijalog epistemološke znanosti vjeronauka u školi, odnosno teologije u cijelosti s drugim znanostima te, kao posljednje, dijalog samoga predmeta s drugim predmetima, što je jedno od temeljnih karakteristika suvremenog odgojno-obrazovnog sustava ne samo u Republici Hrvatskoj nego i u Europi. Naravno, s tim povezano, promišlja se o religijskoj pedagogiji i katehetici kao temeljnoj znanstvenoj grani vjeronauka u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija