Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 653653

Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva


Pažin, Ivica
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva // Riječki teološki časopis, 18 (2010), 1 (35); 189-221 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 653653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva
(Der Religions Unterricht in der Schule – Ort des dialogs zwischen Kirche und Gesellschaft)

Autori
Pažin, Ivica

Izvornik
Riječki teološki časopis (1330-0377) 18 (2010), 1 (35); 189-221

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
vjeronauk u školi; dijalog Crkve i društva; dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima; dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava
(Religionsunterricht; Schule; Dialog; Kirche; Gesellschaft; Erziehung; Glaube)

Sažetak
Članak promatra vjeronauk u školi kao izvanredno mjesto mogućeg dijaloga Crkve i društva. Vjeronauk u školi, kao tipična res mixta između Crkve i države, po kojoj se očituje s jedne strane odijeljenost odgovornosti za sam predmet, s druge, pak, strane međusobna i uzajamna povezanost unutar odgojno-obrazovnog su stava, konkretno je mjesto susreta s pozitivnim, ali i onim obilježjima dijaloga koji su još uvijek potrebni daljnje kvalitetne prosudbe kako predmeta tako i pojedinačnih uloga navedenih institucija kroz prizmu samoga predmeta. Članak nadalje promišlja o specifičnoj potrebi dijaloga na tri razine: dijalog Crkve i društva na široj, političkoj i crkveno-medijskoj razini, zatim dijalog epistemološke znanosti vjeronauka u školi, odnosno teologije u cijelosti s drugim znanostima te, kao posljednje, dijalog samoga predmeta s drugim predmetima, što je jedno od temeljnih karakteristika suvremenog odgojno-obrazovnog sustava ne samo u Republici Hrvatskoj nego i u Europi. Naravno, s tim povezano, promišlja se o religijskoj pedagogiji i katehetici kao temeljnoj znanstvenoj grani vjeronauka u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivica Pažin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pažin, Ivica
Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva // Riječki teološki časopis, 18 (2010), 1 (35); 189-221 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Pažin, I. (2010) Vjeronauk u školi – mjesto dijaloga Crkve i društva. Riječki teološki časopis, 18 (1 (35)), 189-221.
@article{article, author = {Pa\v{z}in, Ivica}, year = {2010}, pages = {189-221}, keywords = {vjeronauk u \v{s}koli, dijalog Crkve i dru\v{s}tva, dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima, dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava}, journal = {Rije\v{c}ki teolo\v{s}ki \v{c}asopis}, volume = {18}, number = {1 (35)}, issn = {1330-0377}, title = {Vjeronauk u \v{s}koli – mjesto dijaloga Crkve i dru\v{s}tva}, keyword = {vjeronauk u \v{s}koli, dijalog Crkve i dru\v{s}tva, dijalog teologije/religijske pedagogije i katehetike s drugim znostima, dijalog vjeronauka kao predmeta s drugim predmetima odgojno-obrazovnog sustava} }
@article{article, author = {Pa\v{z}in, Ivica}, year = {2010}, pages = {189-221}, keywords = {Religionsunterricht, Schule, Dialog, Kirche, Gesellschaft, Erziehung, Glaube}, journal = {Rije\v{c}ki teolo\v{s}ki \v{c}asopis}, volume = {18}, number = {1 (35)}, issn = {1330-0377}, title = {Der Religions Unterricht in der Schule – Ort des dialogs zwischen Kirche und Gesellschaft}, keyword = {Religionsunterricht, Schule, Dialog, Kirche, Gesellschaft, Erziehung, Glaube} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font