Pregled bibliografske jedinice broj: 653500
Školski menadžment Stilovi vođenja razreda
Školski menadžment Stilovi vođenja razreda // Hrvatski vojnik, 2012 (2012), 395; 38-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 653500 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski menadžment Stilovi vođenja razreda
(School Management Leadership Styles)
Autori
Andrija, Kozina
Izvornik
Hrvatski vojnik (1330-500X) 2012
(2012), 395;
38-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
upravljanje ; rukovođenje ; vođenje ; stilovi vođenja učitelja
(governance ; management ; leadership ; leadership styles of teachers)
Sažetak
Sve više se koristi pojam menedžmenta u odgoju i obrazovanju pod raznim nazivima: prosvjetni menedžment, pedagoški menedžment, obrazovni menedžment, školski menedžment i sl. Stanić (2006: 22) smatra da se pod menedžmentom u obrazovanju smatra koordinacija ljudskih i materijalnih potencijala u području odgoja i obrazovanja kako bi se postigli ciljevi utvrđeni državnom, lokalnom i školskom prosvjetnom politikom. Menedžerski stil je način ponašanja i djelovanja menedžera. Vođenje je podsustav i odnosi se samo na usklađivanje svih raspoloživih resursa za ostvarenje ciljeva obrazovne ustanove ili škole. Postoje različit nazivi za različite stilove vođenja ali prilikom opisivanja samog stila nema velikih razlika u poimanju. Stilovi vođenja određuju same učitelje pa stoga imamo autokretskog učitelja, demokratskog učitelja, emocionalnog učitelja i laissez-faire učitelja. Ako želimo imati istinsko demokratsko društvo, tada moramo prije svega demokratizirati svoje škole jer u školama počinje demokratizacija svakog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Andrija Kozina
(autor)