Pregled bibliografske jedinice broj: 653235
МЕДИУМИТЕ ВО НАСТАВНИОТ ПРОЦЕС И ВО УЧЕЊЕТО
МЕДИУМИТЕ ВО НАСТАВНИОТ ПРОЦЕС И ВО УЧЕЊЕТО // Učitel / Teacher, 11 (2012), 1; 12-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 653235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
МЕДИУМИТЕ ВО НАСТАВНИОТ ПРОЦЕС И ВО УЧЕЊЕТО
(Multimedia in Teaching and Learning Process)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Učitel / Teacher (1409-6870) 11
(2012), 1;
12-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifikacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija
(design of the teaching process; the criteria for selection of media in teaching; classification of educational media; media; multimedia; new educational environment; educational technology)
Sažetak
Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose na komuniciranje i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se ne događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.
Izvorni jezik
Mac
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Tekst je objavljen na makedonskom i hrvatskom jeziku sa sažecima na engleskom, makedonskom i hrvatskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)