Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 653158

Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi


Starec, Petra
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 653158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi
(Perception of speech sound /r/ in pre-school children)

Autori
Starec, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.10

Godina
2013

Stranica
53

Mentor
Mildner, Vesna

Ključne riječi
slušna percepcija; proizvodnja govora; poremećaj izgovora glasa /r/; djeca
(speech sound perception; speech sound production; phonological disorders of phoneme /r/; children)

Sažetak
Razvijena slušna percepcija zahtijeva postojanje urednog slušnog analizatora koji obavlja funkciju provođenja zvučnog signala i njegove diskriminacije te omogućava uredan razvoj govorne proizvodnje. Razvoj djetetovog govornog sustava započinje razumijevanjem govora koje se javlja u vrlo ranoj fazi kada djeca ono što razumiju još ne mogu sama izgovoriti. Nakon toga razvoj govora prelazi u fazu proizvodnje prvih fonema, riječi i smislenih rečenica. Kako djetetov govorni status napreduje usvajanjem sve većeg broja fonema, može doći i do iskrivljenog izgovora pojedinih glasova iako dijete te glasove slušno raspoznaje. Vrlo često je kod djece poremećen izgovor glasa /r/ čiji je iskrivljen izgovor lako uočljiv u govoru. Ovaj glas je posljednji u liniji razvoja izgovora glasova jer je artikulacijski najzahtjevniji. Poremećaj izgovora glasa /r/ može uključivati nekoliko stupnjeva: omisiju, supstituciju i distorziju. Statističkom obradom i analizom podataka provedenog istraživanja se došlo do rezultata koji ocrtavaju odnos slušne percepcije i proizvodnje govora. Pokazalo se da starija dobna skupina djece ima razvijeniju sposobnost točne slušne percepcije, između djece koja imaju razvijen izgovor glasa /r/ i onih koji imaju određeni stupanj poremećaja izgovora glasa /r/ ne postoji značajna razlika u sposobnosti slušne percepcije, također ne postoji ni razlika u slušnoj percepciji između dječaka i djevojčica kao niti razlika u točnosti slušne percepcije podražaja koje je izgovaralo dijete i koje je izgovarala odrasla osoba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Starec, Petra
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Starec, P. (2013) 'Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Starec, Petra}, year = {2013}, pages = {53}, keywords = {slu\v{s}na percepcija, proizvodnja govora, poreme\'{c}aj izgovora glasa /r/, djeca}, title = {Percepcija glasa /r/ kod djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {slu\v{s}na percepcija, proizvodnja govora, poreme\'{c}aj izgovora glasa /r/, djeca}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Starec, Petra}, year = {2013}, pages = {53}, keywords = {speech sound perception, speech sound production, phonological disorders of phoneme /r/, children}, title = {Perception of speech sound /r/ in pre-school children}, keyword = {speech sound perception, speech sound production, phonological disorders of phoneme /r/, children}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font