Pregled bibliografske jedinice broj: 653158
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 653158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija glasa /r/ kod djece predškolske dobi
(Perception of speech sound /r/ in pre-school children)
Autori
Starec, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.10
Godina
2013
Stranica
53
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
slušna percepcija; proizvodnja govora; poremećaj izgovora glasa /r/; djeca
(speech sound perception; speech sound production; phonological disorders of phoneme /r/; children)
Sažetak
Razvijena slušna percepcija zahtijeva postojanje urednog slušnog analizatora koji obavlja funkciju provođenja zvučnog signala i njegove diskriminacije te omogućava uredan razvoj govorne proizvodnje. Razvoj djetetovog govornog sustava započinje razumijevanjem govora koje se javlja u vrlo ranoj fazi kada djeca ono što razumiju još ne mogu sama izgovoriti. Nakon toga razvoj govora prelazi u fazu proizvodnje prvih fonema, riječi i smislenih rečenica. Kako djetetov govorni status napreduje usvajanjem sve većeg broja fonema, može doći i do iskrivljenog izgovora pojedinih glasova iako dijete te glasove slušno raspoznaje. Vrlo često je kod djece poremećen izgovor glasa /r/ čiji je iskrivljen izgovor lako uočljiv u govoru. Ovaj glas je posljednji u liniji razvoja izgovora glasova jer je artikulacijski najzahtjevniji. Poremećaj izgovora glasa /r/ može uključivati nekoliko stupnjeva: omisiju, supstituciju i distorziju. Statističkom obradom i analizom podataka provedenog istraživanja se došlo do rezultata koji ocrtavaju odnos slušne percepcije i proizvodnje govora. Pokazalo se da starija dobna skupina djece ima razvijeniju sposobnost točne slušne percepcije, između djece koja imaju razvijen izgovor glasa /r/ i onih koji imaju određeni stupanj poremećaja izgovora glasa /r/ ne postoji značajna razlika u sposobnosti slušne percepcije, također ne postoji ni razlika u slušnoj percepciji između dječaka i djevojčica kao niti razlika u točnosti slušne percepcije podražaja koje je izgovaralo dijete i koje je izgovarala odrasla osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)