Pregled bibliografske jedinice broj: 653085
Kultura intenzivnoga majčinstva kao izazov za suvremenu pedagogiju
Kultura intenzivnoga majčinstva kao izazov za suvremenu pedagogiju // Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 98-106
CROSBI ID: 653085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura intenzivnoga majčinstva kao izazov za suvremenu pedagogiju
(Culture of Intensive Mothering as a Challenge to Contemporary Pedagogy)
Autori
Kušević, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum
Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
98-106
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
roditeljstvo, intenzivno majčinstvo, obiteljska pedagogija
(parenting, intensive mothering, family pedagogy)
Sažetak
U radu se govori o intenzivnome majčinstvu, filozofiji odgoja koja počiva na uvjerenju da su biološke majke glavne zadužene za zadovoljavanje svih djetetovih potreba te da je majčinstvo uloga koja u životu žene mora imati primat nad svim ostalim ulogama. Sažimajući pogled na majčinstvo nekad i danas, nastoji se argumentirati da je kultura intenzivnoga majčinstva fenomen suvremenoga društva, oblikovan različitim teorijskim orijentacijama koje su tijekom novije povijesti apostrofirale krucijalnost majke u životu djeteta, potom novim shvaćanjem djeteta i djetinjstva u suvremenome društvu te različitim promjenama u širemu društvenom kontekstu. Svrha je rada argumentirati zbog čega je kultura intenzivnoga majčinstva izazov za suvremenu pedagogiju pa se u radu opisuju fenomeni alfa majčinstva, helikopter roditelja i prezaštićivanja djeteta kao neke od manifestacija ovoga fenomena, dok se u završnome dijelu daju sugestije načina na koje pedagogija na opisane izazove može odgovoriti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Barbara Kušević
(autor)