Pregled bibliografske jedinice broj: 653065
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 364-371
CROSBI ID: 653065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju
(Culture of opinion and positioning of authority in early education)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
364-371
ISBN
978-953-99167-5-4
Ključne riječi
kultura mišljenja, slušanje djeteta, autoritet odgajatelja
(culture of opinion, hearing of the child, authority of teacher)
Sažetak
Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slušanju i uvažavanju mišljenja djeteta. Unatoč tome što je «slušanje» djece suvremena pedagoška tendencija, njeno oživotvorenje u praksi mnogih ustanova ranog odgoja inhibirano je još uvijek prevladavajućim uvjerenjem da odrasle osobe najbolje (jedine) znaju što djetetu treba i što je za njega najbolje. Ostvarivanje odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na slušanju djeteta i uvažavanju njegova mišljenja, iziskuje ozbiljno propitivanje i reviziju temeljnih uvjerenja odgajatelja o mogućnostima, potrebama i pravima djeteta rane dobi. Na tim osnovama pristupa se redizajniranju različitih organizacijskih struktura ustanove ranog odgoja koje s oživotvorenjem kulture mišljenja kolidiraju, a osobito onih koji vode repozicioniranju autoriteta odgajatelja u oblikovanju odnosa i komunikacije s djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)