Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 653065

Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju


Slunjski, Edita
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 364-371


CROSBI ID: 653065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju
(Culture of opinion and positioning of authority in early education)

Autori
Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pedagogija i kultura

Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
364-371

ISBN
978-953-99167-5-4

Ključne riječi
kultura mišljenja, slušanje djeteta, autoritet odgajatelja
(culture of opinion, hearing of the child, authority of teacher)

Sažetak
Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slušanju i uvažavanju mišljenja djeteta. Unatoč tome što je «slušanje» djece suvremena pedagoška tendencija, njeno oživotvorenje u praksi mnogih ustanova ranog odgoja inhibirano je još uvijek prevladavajućim uvjerenjem da odrasle osobe najbolje (jedine) znaju što djetetu treba i što je za njega najbolje. Ostvarivanje odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na slušanju djeteta i uvažavanju njegova mišljenja, iziskuje ozbiljno propitivanje i reviziju temeljnih uvjerenja odgajatelja o mogućnostima, potrebama i pravima djeteta rane dobi. Na tim osnovama pristupa se redizajniranju različitih organizacijskih struktura ustanove ranog odgoja koje s oživotvorenjem kulture mišljenja kolidiraju, a osobito onih koji vode repozicioniranju autoriteta odgajatelja u oblikovanju odnosa i komunikacije s djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 364-371
Slunjski, E. (2013) Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju. U: Hrvatić, N. & Klapan, A. (ur.) Pedagogija i kultura. Zagreb, Hrvatsko pedagogijsko društvo, str. 364-371.
@inbook{inbook, author = {Slunjski, Edita}, year = {2013}, pages = {364-371}, keywords = {kultura mi\v{s}ljenja, slu\v{s}anje djeteta, autoritet odgajatelja}, isbn = {978-953-99167-5-4}, title = {Kultura mi\v{s}ljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju}, keyword = {kultura mi\v{s}ljenja, slu\v{s}anje djeteta, autoritet odgajatelja}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Slunjski, Edita}, year = {2013}, pages = {364-371}, keywords = {culture of opinion, hearing of the child, authority of teacher}, isbn = {978-953-99167-5-4}, title = {Culture of opinion and positioning of authority in early education}, keyword = {culture of opinion, hearing of the child, authority of teacher}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font