Pregled bibliografske jedinice broj: 652891
Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole
Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 463-477 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 652891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole
(Physicale education from the perspective Eight- graders)
Autori
Tomac, Zvonimir ; Šumanović, Mara ; Rastovski, Dražen
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2013), 29;
463-477
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; percepcije
(elementary school; physical education; perception)
Sažetak
Osnovni je cilj istraživanja bio percepcijama učenika vrednovati opći nastavni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi. Uzorak ispitanika obuhvatio je 314 učenika (154 učenika i 160 učenica) osmih razreda osnovnih škola u Osijeku, Hrvatska. Konstruiran je instrument –upitnik zadovoljavajuće pouzdanost koji je sa dvanaest čestica procijenio percepcije predmeta u obilježjima: zanimljivost, razumljivost, težina, korisnost za sadašnji život, važnost za budući život te omiljenost predmeta. U obradi se koristila deskriptivna statistika, faktorska analiza, analiza varijance ANOVA te post hoc analiza.Rezultati ukazuju kako većina učenika voli predmet zato što je lak, zanimljiv, razumljiv i koristan za njihov sadašnji život. Na nastavi se osjećaju sigurnima i zadatke obavljaju s lakoćom. Trećina učenika ne prepoznaje vrijednost predmeta za budućnost, koji im i nije najomiljeniji, ne žele ga više od dva puta tjedno, i na nastavi se pretjerano ne trude. Faktorskom je analizom dobivena jedna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Utvrđene su razlike u percepcijama učenika. Izrazito pozitivne stavove imaju dječaci te učenici koji su većoj mjeri tjelesno angažirani. Slabija omiljenost dobivena je kod djevojčica te kod učenika čiji su omiljeni predmeti matematika i strani jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek