Pregled bibliografske jedinice broj: 652886
Vrjednovanje općega plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi - učitelji razredne nastave
Vrjednovanje općega plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi - učitelji razredne nastave // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 1; 434-450 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 652886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrjednovanje općega plana i programa tjelesne i
zdravstvene kulture u osnovnoj školi - učitelji
razredne nastave
(Evaluation of P.E. curriculum - elementary school
teachers)
Autori
Šumanović, Mara ; Tomac, Zvonimir ; Rastovski, Dražen
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29
(2013), 1;
434-450
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
opći nastavni plan i program ; razredni učitelji ; stavovi ; tjelesna i zdravstvena kultura ; vrjednovanje
(curriculum ; elementary school teachers ; attitudes ; physical education ; evaluation)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je vrjednovati opći Nastavni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nižim razredima osnovne škole, te na temelju dobivenih rezultata utvrditi razlike u procjeni učitelja pojedine latentne dimenzije s obzirom na pripadnost pojedinoj klasifikacijskoj kategoriji. Uzorak ispitanika obuhvatio je 30% populacije učitelja razredne nastave Osječko – baranjske županije, njih 202. Procjenjivana su obilježja programa suvremenost, zanimljivost, korisnost, težina, opsežnost, usklađenost, provedivost, temeljna motorička znanja, jasnoća, poželjne promjene. Rezultati ukazuju kako razredni učitelji najbolje ocjenjuju korisnost i zanimljivost programa. Smatraju ga opsežnim u ciljevima, zadaćama i sadržajima. Faktorskom su analizom izolirane tri dimenzije koje pouzdano procjenjuju promatrana obilježja programa. Prva je korisnost i usklađenost programa, druga je opsežnost programa a treća poželjne promjene. Analiza razlika na dobivenim dimenzijama ukazuje kako se učitelji najviše razlikuju u procjeni prve dimenzije. Stariji učitelji kao i oni koji kvalitetnije procjenjuju svoje uvjete rada najbolje ocjenjuju korisnost i usklađenost i ne zahtijevaju promjene u programu. Najveći se dio učitelja slaže kako je opći nastavni plan i program opsežan u ciljevima, zadaćama i sadržajima. U izradi budućeg predmetnog kurikuluma ove bi se rezultate trebalo respektirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek