Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 652826

Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi


Davidović, Dalibor
Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi. Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2002 (monografija)


CROSBI ID: 652826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi
(Reception Research in Musicology and its Prospects)

Autori
Davidović, Dalibor

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Hrvatsko muzikološko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2002

Stranica
124

ISBN
953-6090-19-8

Ključne riječi
muzikologija; recepcija; dekonstrukcija
(musicology; reception; deconstruction)

Sažetak
Kako se ono što tekst čini odnosi prema onome što govori? U kakvu je odnosu ono što tekst performira prema onome što konstatira, i obratno? Tim se pitanjem bavi ovaj rad, istražujući mehanizme pojedinih muzikoloških tekstova. Na primjeru dvaju muzikoloških istraživanja recepcije, od kojih je jedno historijskog, a drugo sistematskog tipa, pokazuje se njihova sličnost, jer oba nastoje odijeliti performativni od konstativna momenta. Muzikološki radovi o kojima je riječ žele u određenom trenutku biti ili jedno ili drugo, ili onaj tko upućuje na same stvari ili pak onaj tko se usredotočuje na tuđu retoriku, no oni uvijek istodobno čine i jedno i drugo. Kada se žele razlikovati od drugih i drukčijih muzikoloških radova, tada s jedne strane upućuju na njih jer drže da su prozirni i da govore o samim stvarima, no s druge istovremeno zauzimaju i suprotnu poziciju, budući da je predmet njihova interesa upravo tekstualnost dotičnih radova. U čemu je onda razlika između historijskog i sistematskog istraživanja recepcije? U drugom se pokušaju njihov odnos razmatra polazeći od teorijskih nacrta kojima su se ta dva područja istraživanja recepcije nastojala teorijski situirati. Kao primjeri uzimaju se dva zbornika što okupljaju takve tekstove. Prateći pokušaje svakoga od njih da se što je moguće jednoznačnije razgraniči od druge strane, otkriva se upravo nemogućnost takva razgraničenja, budući da svaki od njih čini suprotno od onoga što bi htio iskazati. Sljedeća razina na kojoj se pokušava ovjeriti razlika između dvaju istraživanja recepcije jest ona u kojoj se polazi od teorijskih nacrta koji su imali za cilj razgraničiti historijsku od sistematske muzikologije (i obratno). Željeno je razgraničenje i u tome slučaju nemoguće, budući da je riječ o dvjema koncepcijama što se uzajamno reproduciraju: onom koja inzistira na strogom razgraničenju sistematske od historijske muzikologije i njezinu višem hijerarhijskom mjestu, te drugom, koja takvu koncepciju smatra polazištem za vlastiti pokušaj razgradnje čvrsto utvrđenih disciplinarnih granica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dalibor Davidović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Davidović, Dalibor
Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi. Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2002 (monografija)
Davidović, D. (2002) Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi. Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo.
@book{book, author = {Davidovi\'{c}, Dalibor}, year = {2002}, pages = {124}, keywords = {muzikologija, recepcija, dekonstrukcija}, isbn = {953-6090-19-8}, title = {Istra\v{z}ivanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi}, keyword = {muzikologija, recepcija, dekonstrukcija}, publisher = {Hrvatsko muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Davidovi\'{c}, Dalibor}, year = {2002}, pages = {124}, keywords = {musicology, reception, deconstruction}, isbn = {953-6090-19-8}, title = {Reception Research in Musicology and its Prospects}, keyword = {musicology, reception, deconstruction}, publisher = {Hrvatsko muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font