Pregled bibliografske jedinice broj: 652624
Planiranje kurikulskih sadržaja predmeta Hrvatski jezik s obzirom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja
Planiranje kurikulskih sadržaja predmeta Hrvatski jezik s obzirom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja // Kurikul ranoga učenja hrvatskoga / materinskoga jezika / Ante Bežen, Berislav Majhut (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 121-132 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 652624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Planiranje kurikulskih sadržaja predmeta Hrvatski jezik s obzirom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja
(Croatian language curriculum planning with reference to listening and speaking skills)
Autori
Bakota, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kurikul ranoga učenja hrvatskoga / materinskoga jezika
/ Ante Bežen, Berislav Majhut - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 121-132
ISBN
978-953-7210-59-5
Skup
Rano učenje hrvatskoga / materinskoga jezika 5
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 11.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulsko planiranje; hrvatski jezik; slušanje i govorenje
(curriculum planning; Croatian language; listening and speaking skills)
Sažetak
S obzirom da novi pristup učenju hrvatskoga jezika napušta tradicionalnu podjelu predmeta Hrvatski jezik na četiri nastavna područja (jezik, jezično izražavanje, književnost, medijska kultura), a kao strateška se područja uvode jezične djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje i pisanje), potrebno je planirati krikulske sadržaje upravo prema navedenim jezičnim djelatnostima. U radu će se dati prijedlozi novih kurikulskih sadržaja u odnosu na jezične djelatnosti slušanja i govorenja. Predloženi kurikulski sadržaji slušanja i govorenja u predmetu Hrvatski jezik u njegovu ranom učenju i poučavanju u funkciji su komunikacijskoga osposobljavanja učenika kao preduvjeta jezičnom (lingvističkom) osvješćivanju koje je temelj učenja jezika u višim razredima osnovne škole. Nadalje, predloženi kurikulski sadržaji slušanja i govorenja u funkciji su razvijanja triju jezičnih sposobnosti: jezične (lingvističke), društvenojezične (sociolingvističke) i uporabne (pragmatične) sposobnosti. Za svako se predloženo tematsko-komunikacijsko područje govorenja i slušanja navode njihovi specifični ciljevi, ishodi učenja odnosno očekivana učenička postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Bakota
(autor)