Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 652585

Razvoj i vrste čitanja, tipologija čitatelja s obzirom na čitanje »neknjiževnih« tekstova


Kuvač-Levačić, Kornelija
Razvoj i vrste čitanja, tipologija čitatelja s obzirom na čitanje »neknjiževnih« tekstova // Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika Zbornik radova / Mićanović, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 652585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i vrste čitanja, tipologija čitatelja s obzirom na čitanje »neknjiževnih« tekstova
(The Stages of Reading Development and Reader Types Considering Reading of Nonliteral Texts)

Autori
Kuvač-Levačić, Kornelija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika Zbornik radova / Mićanović, Miroslav - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013

ISBN
978-953-7290-33-7

Skup
Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2012. - 10.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
čitanje; čitatelji; tipologija; neknjiževni tekstovi
(reading; readers; typology; nonliteral texts)

Sažetak
Od šezdesetih godina 20. stoljeća u Europi i SAD-u nastaju istraživanja književnosti koja znanstveni interes usmjeravaju prema recepciji, odnosno načinima na koje književni tekst biva prihvaćen od strane pojedinačnog čitatelja i socijalne zajednice. Čitatelj prima djelo ; u užem horizontu svojih vlastitih književnih očekivanja (koja oblikuju sva iskustva književnosti s kojima se čitatelj dotada susreo i koja za njega predstavljaju književnu tradiciju) i u širem horizontu svoga životnog iskustva. Teorija recepcije pomaže nam da sagledamo dijete čitatelja, njegove objektivne mogućnosti doživljaja književnog teksta i naša očekivanja s obzirom na životno i čitateljsko iskustvo u pojedinim fazama svog literarnoestetskog razvoja te da mu shodno tome ponudimo sadržaje za čitanje, bilo književne ili neknjiževne. Cilj ovoga rada je ukazati na ulogu tzv. diskurzivnih oblika (književnoznanstvenih i publicističkih vrsta) unutar općeg razvoja čitateljskih sposobnosti i vještina. Međutim, s obzirom na to da djeca izabiru i tekstove koji posve izlaze iz okvira književnosti (tzv. priručnu ili popularno-znanstvenu literaturu), pozornost ćemo svratiti i na njihovu ulogu u ostvarivanju »horizonta očekivanja«, potrebnog za razumijevanje književnog sadržaja. U prvom dijelu rada prikazat ćemo najvažnija istraživanja razvoja čitateljske vještine kod djece (prema radu M. Kordigel), što se još od 30-ih godina 20. stoljeća počinju spoznavati kao proces neodvojiv od razvoja cjelokupne ličnosti pojedinca. Nove spoznaje o psihološkim i društvenim činiteljima koji oblikuju čitatelja i njegova očekivanja izvršile su utjecaj i na dio književne teorije i kritike koji se bavi čitateljevim razumijevanjem književnog teksta, kao i na školsku praksu. U drugom dijelu rada pozornost će se svratiti na čitanje neknjiževnih, u prvom redu diskurzivnih i znanstveno-popularnih tekstova prema iskustvima knjižničara Gradske knjižnice Zadar s kojima ćemo metodom intervjua (posebno na Dječjem odjelu, a posebno na Odjelu za odrasle) pokušati doći do odgovora na pitanja kolika je čitanost neknjiževnih tekstova do 14. i do 18. godine (diskurzivnih i popularnoznanstvenih), koji se naslovi najviše čitaju i u kojoj dobi te postoji li ikakva korelacija između čitanja književnih i »neknjiževnih« tekstova kod mladih čitatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Kornelija Kuvač Levačić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Kuvač-Levačić, Kornelija
Razvoj i vrste čitanja, tipologija čitatelja s obzirom na čitanje »neknjiževnih« tekstova // Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika Zbornik radova / Mićanović, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kuvač-Levačić, K. (2013) Razvoj i vrste čitanja, tipologija čitatelja s obzirom na čitanje »neknjiževnih« tekstova. U: Mićanović, M. (ur.)Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika Zbornik radova.
@article{article, author = {Kuva\v{c}-Leva\v{c}i\'{c}, Kornelija}, editor = {Mi\'{c}anovi\'{c}, M.}, year = {2013}, keywords = {\v{c}itanje, \v{c}itatelji, tipologija, neknji\v{z}evni tekstovi}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {Razvoj i vrste \v{c}itanja, tipologija \v{c}itatelja s obzirom na \v{c}itanje »neknji\v{z}evnih« tekstova}, keyword = {\v{c}itanje, \v{c}itatelji, tipologija, neknji\v{z}evni tekstovi}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuva\v{c}-Leva\v{c}i\'{c}, Kornelija}, editor = {Mi\'{c}anovi\'{c}, M.}, year = {2013}, keywords = {reading, readers, typology, nonliteral texts}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {The Stages of Reading Development and Reader Types Considering Reading of Nonliteral Texts}, keyword = {reading, readers, typology, nonliteral texts}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font