Pregled bibliografske jedinice broj: 652197
Alergijske bolesti djece mlađe školski dobi
Alergijske bolesti djece mlađe školski dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 652197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alergijske bolesti djece mlađe školski dobi
(Allergic diseases of younger school children)
Autori
Čvek, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.10
Godina
2013
Stranica
46
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
alergija; djeca; alergijske bolesti; prevencija
(allergy; children; allergic diseases; prevention)
Sažetak
Alergija je nenormalna, naglašeno burna reakcija imunološkog sustava u doticaju s alergenom tvari, na koju se tijelo alergične osobe već prije senzibiliziralo i koja kod zdrave osobe ne izaziva nikakve smetnje. Prema von Pirquetu (1906.), alergija je promijenjeno stanje imunološke reakcije. Alergije mogu biti nasljedne. Ako jedan roditelj ima alergije, po svoj će je prilici imati i svako treće dijete. Najčešća alergijska bolest je alergijski rinitis, potom atopijski dermatitis, astma i alergijske reakcije probavnog sustava. Uzroci alergijske reakcije mogu biti alergeni iz zraka (inhalacijski alergeni), kao što su cjelogodišnji alergeni (grinja, dlaka životinja), ili sezonski alergeni (pelud stabala, trava ili korova). Najtipičniji simptomi alergije su svrbež, crvenilo, osip, kihanje, kašalj, podražaj na povraćanje, proljev, grčevi u trbuhu, suzenje sluznica, iscjedak iz nosa i bronha. Preventivnim se pak mjerama, ranim otkrivanjem alergijskih bolesti i odgovarajućim liječenjem život s alergijama može učiniti kvalitetnijim. Istraživanjem alergijskih bolesti djece mlađe školske dobi, na uzorku od 110 učenika trećih i četvrtih razreda, utvrdila sam kako ne mali broj učenika (njih 34%) osjetljiv je na neke od alergena. Najviše njih alergično je na pelud i ambroziju pa samim time najviše učenika ima alergijske reakcije ovisno o godišnjim dobima. Analizom podataka došla sam i do spoznaje da polovica učenika ne zna ništa o alergijama pa sam predložila uvođenje teme o alergijama u nastavni plan i program razredne nastave, u četvrti razred, u temu ljudsko tijelo ili u kurikulum zdravstvenog odgoja kao zasebnu temu u modul „Živjeti zdravo“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek