Pregled bibliografske jedinice broj: 652015
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 56 (2013), 3; 67-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 652015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike
(Children's librarians' competencies: how do they know the literature for patrons)
Autori
Martinović, Ivana ; Stričević, Ivanka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 56
(2013), 3;
67-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječji knjižničari; kompetencije; slikovnice; usluge; preporuka literature
(children’s librarians; competencies; picture books; services; recommendations)
Sažetak
Jedna od ključnih kompetencija koje dječji knjižničari moraju posjedovati jest poznavanje i prosuđivanje literature za djecu ˗ knjiga, časopisa, audiovizualnih materijala, mrežnih stranica i ostalih elektroničkih i drugih izvora da bi u knjižnične zbirke uključivali što aktualniju, raznolikiju i značajniju građu koja odgovara razvojnim osobitostima djece i potrebama i interesima svakog pojedinca. Razina kompetencije u ovom području odražava se prije svega na kvalitetu knjižničnih zbirki, a utječe i na nabavnu politiku knjižnice. Na tu se kompetenciju izravno nadovezuje usluga preporuke kvalitetne literature djeci i za djecu te druge informacijsko-referentne usluge. Također, od nje kreće osmišljavanje različitih knjižničnih programa kao što je, primjerice, poticanje čitanja te savjetodavni rad s roditeljima u području čitanja djeci. Postavlja se pitanje kako je moguće izgraditi i održavati kvalitetne knjižnične zbirke, a potom i razvijati i osmišljavati ostale programe i usluge na primjeren način, te koji se zahtjevi postavljaju pred knjižničare u smislu poznavanja literature za djecu koja je dostupna na tržištu. U radu se donose rezultati provedenog istraživanja o tome koliko dječji knjižničari županijskih knjižnica u Hrvatskoj poznaju slikovnice za djecu i knjige za djecu mlađe dobi, razmatraju se mogući razlozi nedovoljno razvijenih kompetencija knjižničara u tom području, te predlažu moguća rješenja problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Library and Information Science Abstracts (LISA), Information Science Abstracts (ISA) i PASCAL: Sciences de l' Information, Documentation