Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 651957

Primjena edukacijskog softvera MOODLE u učenju hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika


Korljan, Josipa
Primjena edukacijskog softvera MOODLE u učenju hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Lidija Cvikić, Elena Petroska (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2013. str. 307-318 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 651957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena edukacijskog softvera MOODLE u učenju hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika
(Using Moodle in Learning Croatian as a Foreign Language at Higher Level)

Autori
Korljan, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Lidija Cvikić, Elena Petroska - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2013, 307-318

ISBN
978-953-296-071-6

Skup
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe

Mjesto i datum
Skopje, Sjeverna Makedonija, 14.05.2010. - 15.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nastava hravtskog kao J2; razina C1; edukacijski softver Moodle; ARCS motivacijski model; Centar za hrvatske studije u Splitu
(teaching Croatian as L2; C1 level; LMS Moodle; ARCS motivation model; Centre for croatian Studies Abroad)

Sažetak
Hrvatski, kao i makedonski, pripada skupini manjih jezika koje ne uči velik broj ljudi. Polaznici su uglavnom različitog predznanja, zbog čega se lektori susreću s radom u malim, nehomogenim skupinama. Jedno od mogućih rješenja u ovim situacijama upotreba je edukacijskih softvera u nastavi koji će pomoći polaznicima u učenju jezika metodom konstruktivističke pedagogije, koja dopušta da učenik sam dolazi do znanja na način koji njemu odgovara, i to do onih znanja koja njemu trebaju. Najpopularniji softver za učenje je Moodle, dijelom i zbog svoje karakteristike softvera otvorenoga tipa. Ovaj rad razmatra mogućnosti koje nudi Moodle u učenju drugih i stranih jezika, s posebnim osvrtom na hrvatski i primjenu ovoga softvera preko platforme Merlin u kombiniranoj nastavi na Centru za hrvatske studije u svijetu u Splitu na višoj razini učenja jezika. Učenje jezika zahtijeva usvajanje gramatike, leksika i konverzacijskih vještina. U online nastavi vrlo je važno paziti na ACRS motivacijski model – pozornost, važnost, samopouzdanje i zadovoljstvo, kojim pazimo na potrebe samih polaznika. Rad prati svaki od obrazovnih ciljeva po ovom motivacijskom modelu, navodeći mogućnosti koje Moodle pruža za svaki od njih. U obzir uzima govorenje, pisanje i razumijevanje po modelu CEF-a. Posebna se pozornost posvećuje izmjenjivanju metoda slušanja, gledanja, govorenja, čitanja i pisanja. U skladu s instrukcijskim dizajnom, u radu su prikazani alati kojima se uvode nova poglavlja i lekcije, alati za provjeru znanja i vježbu, alati za međusobnu komunikaciju i kolaboraciju te alati za praćenje rada svakog polaznika – sve na primjeru hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika. Rad daje prikaz primjenjivosti jednog od edukacisjkih softvera u nastavi hrvatskoga kao J2 i zalaže se za upotrebu online komponente u nastavi, što može biti od presudne važnosti za opstanak 'malih' jezika, bilo da je riječ o u potpunosti online nastavi ili pak kombiniranoj nastavi, kao u analizi slučaja. Primjena edukacijskih softvera samo je jedna od mogućnosti poboljšanja stanja u nastavi drugih i stranih jezika manjih skupina naroda koja se suočava s nizom problema, počevši od manjka studenata, preko heterogenih skupina neusklađenih razina znanja do nedostatka udžbenika i priručnika. Edukacijski softver nije zamjena već nužno potreban suplement tradicionalnoj nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Josipa Korljan Bešlić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Korljan, Josipa
Primjena edukacijskog softvera MOODLE u učenju hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika // Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe / Lidija Cvikić, Elena Petroska (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2013. str. 307-318 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Korljan, J. (2013) Primjena edukacijskog softvera MOODLE u učenju hrvatskoga kao J2 na višoj razini učenja jezika. U: Lidija Cvikić, E. (ur.)Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe.
@article{article, author = {Korljan, Josipa}, editor = {Lidija Cviki\'{c}, E.}, year = {2013}, pages = {307-318}, keywords = {nastava hravtskog kao J2, razina C1, edukacijski softver Moodle, ARCS motivacijski model, Centar za hrvatske studije u Splitu}, isbn = {978-953-296-071-6}, title = {Primjena edukacijskog softvera MOODLE u u\v{c}enju hrvatskoga kao J2 na vi\v{s}oj razini u\v{c}enja jezika}, keyword = {nastava hravtskog kao J2, razina C1, edukacijski softver Moodle, ARCS motivacijski model, Centar za hrvatske studije u Splitu}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }
@article{article, author = {Korljan, Josipa}, editor = {Lidija Cviki\'{c}, E.}, year = {2013}, pages = {307-318}, keywords = {teaching Croatian as L2, C1 level, LMS Moodle, ARCS motivation model, Centre for croatian Studies Abroad}, isbn = {978-953-296-071-6}, title = {Using Moodle in Learning Croatian as a Foreign Language at Higher Level}, keyword = {teaching Croatian as L2, C1 level, LMS Moodle, ARCS motivation model, Centre for croatian Studies Abroad}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Skopje, Sjeverna Makedonija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font