Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 651249

Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći


Nataša Vlah; Sanja Smojver-Ažić; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći // Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 651249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći
(Social competence and externalizing / internalized behavior problems in kindergarten: relationship with some aspects of educational styles of parents and individual professional help)

Autori
Nataša Vlah ; Sanja Smojver-Ažić ; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.09.2013. - 28.09.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju; odgojiteljice u vrtiću; roditeljski odgojni stil; socijalna kompetentnost; stručna individualna pomoć
(externalizing and internalized behavior problems; a nursery school teacher; parental child-rearing style; social competence; professional individual help)

Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati povezanost roditeljskog odgojnog stila sa socijalnom kompetentnošću i eksternaliziranim/internaliziranim problemima u ponašanju te utvrditi doprinos korištenja stručne pomoći na socijalnu kompetentnost i navedena obilježja ponašanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 djece (58% dječaka i 42% djevojčica) starih od dvije i pol do sedam godina, prosječno četiri godinestarosti, korisnika jednog dječjeg vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Procjenjivači su bile odgojiteljice koje su svaka zasebno dale procjene za 50% djece iz svoje skupine. Primijenjen je upitnik Skala socijalne kompetencije i evaluacije ponašanja SCEP (La Freniere i Dumas, 1995 ; Bubnić, 2002). Faktorskom su analizom potvrđena tri faktora: socijalna kompetentnost, eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju zadovoljavajuće pouzdanosti. Od četiriju promatranih odgojnih stilova (autoritativni, autoritarni, permisivni i indiferentni) procijenjen je podjednaki postotak majčinog i očevog autoritativnog i permisivnog odgojnog stila pri čemu kod 1/3 djece odgojiteljice nisu dale procjene roditeljskih odgojnih stilova. U sveukupnom je uzorku djece procijenjeno da 12 % njih prima neki oblik individualnog stručnog rada radi nekih razvojnih specifičnosti. Kod 9% djece navedena pomoć je pružena u učestalosti od manje nego jednom mjesečno do najviše dva puta mjesečno, a kod 3% djece u učestalosti od jedanput do više puta tjedno. Rezultati pokazuju da djeca čije su majke i očevi procijenjeni kao autoritativni roditelji imaju značajno veću socijalnu kompetentnost te da djeca čije su majke autoritativnog odgojnog stila imaju istovremeno i značajnije niže internalizirane probleme u ponašanju. Uz parcijalizaciju efekata spola i dobi dobiven je značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći i učestalosti te pomoći na eksternalizirane probleme u ponašanju kod djece kao i značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći na internalizirane probleme u ponašanju kod djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nataša Vlah; Sanja Smojver-Ažić; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći // Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Nataša Vlah, Sanja Smojver-Ažić & Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović (2013) Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći. U: Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu.
@article{article, year = {2013}, keywords = {eksternalizirani i internalizirani problemi u pona\v{s}anju, odgojiteljice u vrti\'{c}u, roditeljski odgojni stil, socijalna kompetentnost, stru\v{c}na individualna pomo\'{c}}, title = {Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u pona\v{s}anju u dje\v{c}jem vrti\'{c}u: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stru\v{c}ne pomo\'{c}i}, keyword = {eksternalizirani i internalizirani problemi u pona\v{s}anju, odgojiteljice u vrti\'{c}u, roditeljski odgojni stil, socijalna kompetentnost, stru\v{c}na individualna pomo\'{c}}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2013}, keywords = {externalizing and internalized behavior problems, a nursery school teacher, parental child-rearing style, social competence, professional individual help}, title = {Social competence and externalizing / internalized behavior problems in kindergarten: relationship with some aspects of educational styles of parents and individual professional help}, keyword = {externalizing and internalized behavior problems, a nursery school teacher, parental child-rearing style, social competence, professional individual help}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font