Pregled bibliografske jedinice broj: 651249
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći // Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Zadar, Hrvatska, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 651249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći
(Social competence and externalizing / internalized behavior problems in kindergarten: relationship with some aspects of educational styles of parents and individual professional help)
Autori
Nataša Vlah ; Sanja Smojver-Ažić ; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.09.2013. - 28.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju; odgojiteljice u vrtiću; roditeljski odgojni stil; socijalna kompetentnost; stručna individualna pomoć
(externalizing and internalized behavior problems; a nursery school teacher; parental child-rearing style; social competence; professional individual help)
Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati povezanost roditeljskog odgojnog stila sa socijalnom kompetentnošću i eksternaliziranim/internaliziranim problemima u ponašanju te utvrditi doprinos korištenja stručne pomoći na socijalnu kompetentnost i navedena obilježja ponašanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 djece (58% dječaka i 42% djevojčica) starih od dvije i pol do sedam godina, prosječno četiri godinestarosti, korisnika jednog dječjeg vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Procjenjivači su bile odgojiteljice koje su svaka zasebno dale procjene za 50% djece iz svoje skupine. Primijenjen je upitnik Skala socijalne kompetencije i evaluacije ponašanja SCEP (La Freniere i Dumas, 1995 ; Bubnić, 2002). Faktorskom su analizom potvrđena tri faktora: socijalna kompetentnost, eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju zadovoljavajuće pouzdanosti. Od četiriju promatranih odgojnih stilova (autoritativni, autoritarni, permisivni i indiferentni) procijenjen je podjednaki postotak majčinog i očevog autoritativnog i permisivnog odgojnog stila pri čemu kod 1/3 djece odgojiteljice nisu dale procjene roditeljskih odgojnih stilova. U sveukupnom je uzorku djece procijenjeno da 12 % njih prima neki oblik individualnog stručnog rada radi nekih razvojnih specifičnosti. Kod 9% djece navedena pomoć je pružena u učestalosti od manje nego jednom mjesečno do najviše dva puta mjesečno, a kod 3% djece u učestalosti od jedanput do više puta tjedno. Rezultati pokazuju da djeca čije su majke i očevi procijenjeni kao autoritativni roditelji imaju značajno veću socijalnu kompetentnost te da djeca čije su majke autoritativnog odgojnog stila imaju istovremeno i značajnije niže internalizirane probleme u ponašanju. Uz parcijalizaciju efekata spola i dobi dobiven je značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći i učestalosti te pomoći na eksternalizirane probleme u ponašanju kod djece kao i značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći na internalizirane probleme u ponašanju kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija