Pregled bibliografske jedinice broj: 651041
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 651041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja
(Consistency and situational specificity of of cognitive and motivational components in learning)
Autori
Mujagić, Amela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.07
Godina
2012
Stranica
115
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost
(strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost learning strategies; learning motivation; personality traits; self-regulated learning; student’s approaches to learning; latent state-trait theory; consistency; situational specificity)
Sažetak
Polazeći od teorijskih pretpostavki modela samoreguliranog učenja i studentskih pristupa učenju, te mogućnosti koje pruža teorija latentnih stanja i crta, osnovni cilj ovog rada bio je ispitati pretpostavke o konzistentnosti i situacijskoj specifičnosti načina učenja i motivacije za učenje, te provjeriti obrasce povezanosti relativno stabilnih (osobine ličnosti) i relativno nestabilnih (motivacija za učenje) aspekata osobnosti sa dispozicijskom i situacijski specifičnom komponentom načina učenja. Podaci o strategijama učenja i motivaciji su prikupljeni od 297 sudionika u dvije vremenske točke, dok su podaci o osobinama ličnosti prikupljeni jednokratno. Analize podataka su zasnovane na postupcima postavljanja i testiranja modela strukturalnih jednadžbi temeljenih na teoriji latentnih stanja i crta. Rezultati ukazuju na značajnu situacijsku uvjetovanosti strategija učenja i motivacije, no efekti stabilnih individualnih razlika su ipak nešto izraženiji. Kad je u pitanju odnos motivacije i strategija učenja, rezultati ukazuju na dosta jasne obrasce njihove povezanosti. Stabilne individualne razlike u motivaciji značajan su prediktor individualnih razlika u korištenju strategija učenja, dok su situacijski specifične promjene u motivaciji prediktor promjena u korištenju ovih strategija. Osobine ličnosti nisu bile značajan prediktor intraindividualnih promjena u motivaciji za učenje, no, neke od njih su se pokazale značajnim prediktorom dispozicijske komponente motivacije za učenje (intelekt, neuroticizam i ugodnost). Konačno, efekti ovih osobina ličnosti na dispozicijsku komponentu strategija organizacija, elaboracija i kritičko dokazivanje su posredovani njihovim efektima na motivaciju za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Buško
(mentor)