Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 651041

Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja


Mujagić, Amela
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 651041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja
(Consistency and situational specificity of of cognitive and motivational components in learning)

Autori
Mujagić, Amela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.07

Godina
2012

Stranica
115

Mentor
Buško, Vesna

Ključne riječi
strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost
(strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost learning strategies; learning motivation; personality traits; self-regulated learning; student’s approaches to learning; latent state-trait theory; consistency; situational specificity)

Sažetak
Polazeći od teorijskih pretpostavki modela samoreguliranog učenja i studentskih pristupa učenju, te mogućnosti koje pruža teorija latentnih stanja i crta, osnovni cilj ovog rada bio je ispitati pretpostavke o konzistentnosti i situacijskoj specifičnosti načina učenja i motivacije za učenje, te provjeriti obrasce povezanosti relativno stabilnih (osobine ličnosti) i relativno nestabilnih (motivacija za učenje) aspekata osobnosti sa dispozicijskom i situacijski specifičnom komponentom načina učenja. Podaci o strategijama učenja i motivaciji su prikupljeni od 297 sudionika u dvije vremenske točke, dok su podaci o osobinama ličnosti prikupljeni jednokratno. Analize podataka su zasnovane na postupcima postavljanja i testiranja modela strukturalnih jednadžbi temeljenih na teoriji latentnih stanja i crta. Rezultati ukazuju na značajnu situacijsku uvjetovanosti strategija učenja i motivacije, no efekti stabilnih individualnih razlika su ipak nešto izraženiji. Kad je u pitanju odnos motivacije i strategija učenja, rezultati ukazuju na dosta jasne obrasce njihove povezanosti. Stabilne individualne razlike u motivaciji značajan su prediktor individualnih razlika u korištenju strategija učenja, dok su situacijski specifične promjene u motivaciji prediktor promjena u korištenju ovih strategija. Osobine ličnosti nisu bile značajan prediktor intraindividualnih promjena u motivaciji za učenje, no, neke od njih su se pokazale značajnim prediktorom dispozicijske komponente motivacije za učenje (intelekt, neuroticizam i ugodnost). Konačno, efekti ovih osobina ličnosti na dispozicijsku komponentu strategija organizacija, elaboracija i kritičko dokazivanje su posredovani njihovim efektima na motivaciju za učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mujagić, Amela
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Mujagić, A. (2012) 'Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mujagi\'{c}, Amela}, year = {2012}, pages = {115}, keywords = {strategije u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, osobine li\v{c}nosti, samoregulirano u\v{c}enje, pristupi u\v{c}enju, latentna stanja i crte, konzistentnost, situacijska specifi\v{c}nost}, title = {Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata u\v{c}enja}, keyword = {strategije u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, osobine li\v{c}nosti, samoregulirano u\v{c}enje, pristupi u\v{c}enju, latentna stanja i crte, konzistentnost, situacijska specifi\v{c}nost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mujagi\'{c}, Amela}, year = {2012}, pages = {115}, keywords = {strategije u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, osobine li\v{c}nosti, samoregulirano u\v{c}enje, pristupi u\v{c}enju, latentna stanja i crte, konzistentnost, situacijska specifi\v{c}nost learning strategies, learning motivation, personality traits, self-regulated learning, student’s approaches to learning, latent state-trait theory, consistency, situational specificity}, title = {Consistency and situational specificity of of cognitive and motivational components in learning}, keyword = {strategije u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, osobine li\v{c}nosti, samoregulirano u\v{c}enje, pristupi u\v{c}enju, latentna stanja i crte, konzistentnost, situacijska specifi\v{c}nost learning strategies, learning motivation, personality traits, self-regulated learning, student’s approaches to learning, latent state-trait theory, consistency, situational specificity}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font