Pregled bibliografske jedinice broj: 650866
Etika znanstvenog istraživanja u izobrazbi studenata pedagogije
Etika znanstvenog istraživanja u izobrazbi studenata pedagogije // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, N., Klapan, A. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 161-170 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 650866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etika znanstvenog istraživanja u izobrazbi studenata pedagogije
(Ethics of Scientific Research in Pedagogy Students' Education)
Autori
Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
/ Hrvatić, N., Klapan, A. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 161-170
ISBN
978-953-99167-4-7
Skup
PEDAGOGIJA I KULTURA, Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
znanstvena čestitost; znanstvenoistraživačka etika; integritet znanstvenika; studenti pedagogije; plagiranje
(scientific honesty; ethics of scientific research; integrity of scientist; pedagogy students; plagiarism)
Sažetak
Etiku znanstvenog istraţivanja moguće je definirati prema dvije temeljne dimenzije – kao skup vrijednosti odnosno naĉela ali i kao ukupnost poţeljnih, moralnih ponašanja znanstvenika kojima se ostvaruje etiĉnost znanstveno istraţivaĉke prakse. U radu se podastiru podatci o tome kako studenti pedagogije percipiraju i procjenjuju naĉela i standarde znanstvene etike, prepoznaju li etiĉke dileme znanstvenika-istraţivaĉa i osobne i društvene okolnosti koje ih generiraju. Nadalje, kako prosuĊuju motive, posljedice i konzekvence znanstvene neetiĉnosti i na kojim vrijednostima temelje svoje prosudbe. Ti se podatci dovode u vezu s koncepcijom i strategijom procesa pouĉavanja studenata kompleksnim etiĉkim pitanjima znanstvenog istraţivanja. Formalna znanja o znanstvenoj etici kao disciplini nuţno je upotpuniti senzibiliziranjem studenata za etiĉka pitanja te gradnjom sposobnosti moralnog rezoniranja i djelovanja kao uporišta integriteta, autonomije i odgovornosti budućih pedagoga i znanstvenika.
Izvorni jezik
Hrvatski