Pregled bibliografske jedinice broj: 650650
Strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike (inicijalno istraživanje)
Strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike (inicijalno istraživanje) // Knjiga sažetaka 7. znanstvenog sastanka Hrvatskog fizikalnog društva / Gajović, A., Tokić, V., Zorić, M., Maruščak, T. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2011. str. 78-78 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 650650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike (inicijalno istraživanje)
(Strategies for solving non-traditional physics problems (initial investigation))
Autori
Erceg, Nataša ; Sliško, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 7. znanstvenog sastanka Hrvatskog fizikalnog društva
/ Gajović, A., Tokić, V., Zorić, M., Maruščak, T. - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2011, 78-78
ISBN
978-953-7178-20-8
Skup
7. znanstveni sastanak HFD-a
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 13.10.2011. - 16.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
studentske strategije; problemsko rješavanje; netradicionalni fizikalni problemi
(students' strategies; problem solving; non-traditional physics problems)
Sažetak
Posljednjih desetljeća istraživačka zajednica u području edukacijske fizike pridaje veliku pozornost razvijanju sposobnosti rješavanja realnih fizikalnih problema kao važnom dijelu poučavanja i usvajanja gradiva fizike. Jedan od pristupa razvija se kroz različite načine zadavanja fizikalnih problema koji zahtijevaju veći ili manji angažman i predznanje učenika i studenata za njihovo rješavanje. Cilj ovog rada je istražiti i teorijski razumjeti strategije koje koriste učenici i studenti prilikom rješavanja netradicionalnih problema iz fizike kako bi dobili bolji uvid u njihove sposobnosti rješavanja realnih fizikalnih problema. Riječ je o problemima koji imaju veliku slobodu parametara, više mogućnosti rješavanja te različite kriterije za evaluaciju rješenja. Primjer takvih istraživanja dan je u radovima [1] i [2]. Smatramo da ovakav način rada učenicima i studentima omogućuje da dobiju bolji uvid u svoje sposobnosti analiziranja, logičkog zaključivanja i djelotvornog priopćavanja ideja, kako bi organizirali svoje znanje na strukturirani način te bili u stanju primjenjivati ga u realnim životnim situacijama. Nastavnicima se nude nove ideje i metode poučavanja koje razvijaju sposobnosti kritičkog razmišljanja. [1]Erceg, N., Marušić, M., Sliško, J.: Students’ strategies for solving partially specified physics problems, Revista Mexicana de Física E, 57(1), 2011, 44-50. [2]Marušić, M., Erceg, N., Sliško, J.: Partially specified physics problems: university students´ attitudes and performance, European Journal of Physics, 32(3), 2011, 711-722.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija