Pregled bibliografske jedinice broj: 650634
Uloga dizajna u razvoju proizvoda
Uloga dizajna u razvoju proizvoda, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 650634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dizajna u razvoju proizvoda
(The role of design in product development)
Autori
Novak, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2013
Stranica
43
Mentor
Škare, Vatroslav
Ključne riječi
proizvod; tržišna obilježja proizvoda; dizajn; miks dizajna proizvoda; industrijski dizajn; načela dizajna; redizajn; co-design
(product; product characteristcs; design; design mix; industrial design; design principles; redesign; co-design)
Sažetak
Istraživanjem uloge dizajna kao važnog elemenata u području upravljanja proizvodom ukazuje se na njegovu važnost u procesu razvoja proizvoda te na načela kojih se potrebno pridržavati kako bi se razvio dobar dizajn proizvoda. Prikazano je što dobar dizajn proizvoda znači za kupce te na koji način doprinosi poduzeću i samom proizvodu, osobito s aspekta njegove funkcionalnosti i upotrebljivosti. Osnovni ciljevi rada su definiranje dizajna i analiziranje prednosti koje poduzeće može postići stvaranjem jedinstvenog dizajna proizvoda, proučavanje načela kojih se potrebno pridržavati prilikom dizajniranja proizvoda, opis redizajna i stylinga proizvoda, te primjene co-designa u razvoju proizvoda. Kroz analizu dizajna i redizajna ambalaže na primjeru Niveinih proizvoda željelo se ukazati na to kakav pristup bi poduzeća trebala imati prema dizajnu proizvoda važnost ulaganja u razvoj dizajna uz detaljno istraživanje tržišnih zahtjeva i potreba. Podaci za izradu rada prikupljeni su iz sekundarnih izvora koji obuhvaćaju znanstvene radove, intervjue s marketinškim stručnjacima, dizajnerima i direktorima marketinških odjela te provedena istraživanja i studije slučajeva. Potvrđeno je kako se prilikom redizajna ambalaže Niveinih proizvoda pridržavalo osnovnih načela dizajna proizvoda te su vidljiva poboljšanja nastala novim dizajnom. Osim što su smanjeni troškovi ambalaže, povećana je njezina kvaliteta, uspostavljena je dugotrajna, emocionalna povezanost kupaca s proizvodima i vraćena je izgubljena dosljednost dizajna. Redizajniranom ambalaža je stekla obilježja i status dobrog dizajna. Radom je potvrđeno da proizvod postaje bolje prihvaćen od strane kupaca ukoliko se u procesu razvoja u obzir uzimaju potrebe i zahtjevi potrošača ciljnog tržišta kojem je namijenjen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija