Pregled bibliografske jedinice broj: 650620
Smanjenje percipiranog rizika kod online kupovine
Smanjenje percipiranog rizika kod online kupovine, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 650620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smanjenje percipiranog rizika kod online kupovine
(Decreasing the perception of risk in purchasing online)
Autori
Šturman, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Škare, Vatroslav
Ključne riječi
internetski marketing; online prodaja; ponašanje potrošača; percipirani rizik
(internet marketing; online sales; consumer behavior; perceived risk)
Sažetak
Predmet rada je percipirani rizik kod online kupovine, fenomen koji se pojavljuje kao ograničavajući faktor kod iznalaženja novih oblika korištenja i primjene internetske tehnologije. Trgovina putem interneta jedan je od vodećih svjetskih trendova koji u sve većoj mjeri utječe na poslovanje poduzeća i život potrošača, ujedinjujući globalno fragmentirano tržište u lako dostupan virtualni svijet ponude i potražnje. U radu su prikazane mogućnosti interneta kao tehnologije za prodaju i distribuciju dobara, no najveći naglasak stavljen je na analizu ponašanja potrošača u elektroničkom okruženju. Cilj rada je definirati sastavnice koji čine percipirani rizik kod potrošača, kako one samostalno djeluju na ukupni rizik te na koje načine se može djelovati u svrhu smanjenja percipiranog rizika, služeći se primjerom internetskih prodavaonica poduzeća Amazon, Asos i Build. Radom je dokazano kako se, unatoč tome što se online kupovina i dalje smatra riskantnijom od one tradicionalne, paradigme polako mijenjaju, što je jasno vidljivo na rastu udjela internetske prodaje u ukupnoj prodaji. Trgovci su svjesni problema, barijera i skepse koje potrošači osjećaju prema e-maloprodaji te se u rješavanju tog problema koriste nizom strategija za redukciju rizika u pogledu procesu obrade informacija, donošenja odluke te procesa narudžbe i distribucije kako bi istovremeno smanjili percepciju negativnih posljedica i povećali percepciju pozitivnih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija