Pregled bibliografske jedinice broj: 650263
Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih
Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih // Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu / Jurčić, Marko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 14-14 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 650263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih
(Presentation of a possible psychodiagnostic procedure for the identification of the gifted)
Autori
Matešić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu
/ Jurčić, Marko - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 14-14
Skup
Deseti susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.10.2013. - 16.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
psihodijagnostički postupak; nadareni
(psychdiagnostic procedure; gifted)
Sažetak
Najčešći pokazatelj intelektualne superiornosti kod djece je oduvijek bio kvocijent inteligencije Tannenbaum (1996). Razlog tome je što kvocijent inteligencije daje najbolju predikciju uspjeha u školi. Naravno, postoje i brojne studije u kojima se uzimaju u obzir i drukčiji kriteriji za identifikaciju nadarenih (Reis i Renzulli, 2011), ali činjenica je da se kvocijent inteligencije prihvaća kao neupitan pokazatelj intelektualne superiornosti. Kada se provodi identifikacija nadarene djece u školi, načelno se testiraju svi kandidati s nekim grupnim testom, a zatim se oni koji su se istakli testiraju s individualnim testom. Dok za grupne testove postoji velik broj mogućih rješenja, za potvrdu intelektualne nadmoćnosti primjenjuju se individualna adaptivna sredstva, bilo WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children), bilo Stanford-Binetov test. S obzirom na to da se izvan SAD-a Stanford-Binetov test jedva susreće, u ostalim se zemljama za ove svrhe masovno rabi WISC. Od 2009. raspolažemo s hrvatskom adaptacijom testa WISC, Četvrta revizija, kao individualnim adaptivnim testom za mjerenje inteligencije djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Standardizacija WISC-a-IV HR provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u RH i službeno je odobrena od stane Odjela za psihometriju Pearson Assessmenta iz SAD-a, vlasnika testa. Godine 2011. kod nas je objavljen NNAT (Naglieri Nonverbal Ability Test) , postupak namijenjen za skupno testiranje inteligencije djece u dobi od 5 do 18 godina, standardiziran na ukupno 3572 djece (Matešić, ml., 2011). Posebna je vrijednost NNATA- a što je organiziran u sedam razina (subtestova), tako da je izuzetno dobno osjetljiv. Zahvaljujući ovim dvama testovima, sada je u Republici Hrvatskoj moguće primijeniti psihodijagnostički postupak identifikacije intelektualno nadarene djece u okviru svjetskih tehnoloških standarda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija