Pregled bibliografske jedinice broj: 650058
Doprinos varijabli socijalne prisutnosti, javne svijesti o sebi i samomotrenja samootkrivanju na facebooku
Doprinos varijabli socijalne prisutnosti, javne svijesti o sebi i samomotrenja samootkrivanju na facebooku, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 650058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos varijabli socijalne prisutnosti, javne svijesti o sebi i samomotrenja samootkrivanju na facebooku
(Contribution of variables social presence, public self consciousness and self monitoring to self -disclosure on the Facebook)
Autori
Vidović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
06.02
Godina
2012
Stranica
37
Mentor
Čorkalo Biruški, Dinka
Ključne riječi
samootkrivanje; Facebook; socijalna prisutnost; samomotrenje; javna svijest o seb
(self - disclosure; Facebook; social presence; self monito ring; public self consciousness)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti relativni doprinos varijabli socijalne prisutnosti, javne svijesti o sebi i samomotrenja samootkrivanju na Facebooku, te ispitati postoji li povezanost između samoiskaza o samootkrivanju na Facebooku i količine informacija na Facebook profilu. Istraživanje je provedeno ispunjavanjem online upitnika poslanog ispitanicima preko za tu svrhu otvorenog Facebook profila te su prikupljeni podaci od ukupno 195 ispitanika od čega je bilo 88 muških i 107 ženskih ispitanika. Raspon godina ispitanika je od 17 do 31 godine s glavninom ispitanika dobi između 18 i 24 godine. Podaci su dobiveni ispunjavanjem Skale javne svijesti o sebi, Skale socijalne prisutnosti, Skale samomotrenja i Skale samootkrivanja te prikupljanjem informacija o količini podataka na Facebook profilu svakog ispitanika. Rezultati pokazuju kako ukupne varijable samoiskazanog samootkrivanja i ukupan broj informacija nisu dovoljno osjetljive mjere te su različiti faktori samootkrivanja i kategorije informacija na Facebooku više povezani s ispitivanim varijablama od ukupnih rezultata. Faktoru iskrenosti samootkrivanja na Facebooku najviše pridonose socijalna prisutnost i samomotrenje dok je broj informacija na profilu, osobito u kategoriji 'umjetnost i zabava' najviše povezan s dobi ispitanika. Samoiskazi o samootkrivanju pokazali su se slabo povezanima sa brojem informacija na Facebook profilu ispitanika. U svim analizama ukupan postotak objašnjenog samootkrivanja je nizak te je u budućim istraživanjima potrebno iskušati druge načine operacionalizacije broja informacija na profilu korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija