Pregled bibliografske jedinice broj: 649963
Uloga prethodnog iskustva, motivacije i strategija učenja u uspjehu iz engleskog jezika struke
Uloga prethodnog iskustva, motivacije i strategija učenja u uspjehu iz engleskog jezika struke // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 41 (2012), 7-32 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 649963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga prethodnog iskustva, motivacije i strategija učenja u uspjehu iz engleskog jezika struke
(Prior learning experience, motivation and learning strategies as success factors in ESP learning)
Autori
Tabak (Jakovac), Mihaela ; Kamenov, Željka
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 41
(2012);
7-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
engleski jezik; motivacija; strani jezik struke; strategije učenja; uspjeh
(english as a foreign language; motivation; English for specific purposes; learning strategies; success)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati odnos motivacije, strategija učenja i određenih demografskih varijabli s uspjehom u kontekstu ovladavanja stranog jezika struke. Pritom smo htjeli utvrditi koriste li motiviraniji ispitanici i veći broj strategija učenja, na koji se način uspješni i manje uspješni ispitanici razlikuju s obzirom na motivaciju i uporabu strategija učenja te u kojoj mjeri te varijable predviđaju uspjeh u ovladavanju engleskim jezikom struke. U istraživanju je sudjelovalo 238 studenata prve godine Fakulteta prometnih znanosti. Ispitanici su ispunjavali demografski upitnik, Upitnik o motivaciji (Mihaljević Djigunović, 1998) i upitnik o strategijama učenja SILL (Oxford, 1990). Rezultati istraživanja ukazuju na značajnu povezanost motivacije i strategija učenja te na veću motiviranost i uporabu strategija učenja kod uspješnijih ispitanika. Prethodno su se iskustvo učenja jezika i motivacija pokazali relevantnim prediktorima uspjeha. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje nastave i poticanje učeničke motivacije, a s ciljem uspješnijeg ovladavanja stranim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb