Pregled bibliografske jedinice broj: 649935
Analiza čimbenika konkurentnosti prehrambenih trgovačkih lanaca u Republici Hrvatskoj u vrijeme recesije
Analiza čimbenika konkurentnosti prehrambenih trgovačkih lanaca u Republici Hrvatskoj u vrijeme recesije, 2013., diplomski rad, diplomski, Veleučilište VERN', Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 649935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza čimbenika konkurentnosti prehrambenih trgovačkih lanaca u Republici Hrvatskoj u vrijeme recesije
(Analysis of the competitive factors of food retailers in the Republic of Croatia during the recession)
Autori
Cvitković, Matko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište VERN'
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
08.07
Godina
2013
Stranica
139
Mentor
Ćorić, Gordana
Ključne riječi
globalna financijska kriza; konkurentnost prehrambenih maloprodajnih lanaca; prehrambeni maloprodajni lanci u Hrvatskoj; potrošačke navike; zadovoljavanje potreba kupaca.
(global financial crisis; the competitiveness of food retailers; food retailers in Croatia; consumer habits; meeting the needs of customers)
Sažetak
Primarni cilj ovog rada je analizirati čimbenike konkurentnosti prehrambenih trgovačkih lanaca u Republici Hrvatskoj u vrijeme recesije te predložiti praktični okvir i strategije za povećanje konkurentnosti. Podaci koji su korišteni za ostvarenje primarnog cilja su prikupljeni putem anketa provedenih u šest trgovačkih centara na području Zagreba i Sesveta, te on-line istraživanja, kao i poslovnih publikacija i članaka. Oni se nadovezuju na podatke iz literature koja je korištena za stvaranje teoretske podloge, neophodne za shvaćanje provedenog istraživanja. Analiza anketa i poslovnih publikacija detaljno su predstavljeni, te bi se mogli koristit za daljnja istraživanja koja nisu bila obuhvaćena ovim radom. Rezultati empirijskog istraživanja upućuju na promjenu percepcije kupovine prehrambenih proizvoda od strane potrošača. Zbog pritiska na kućne proračune uzrokovanog globalnom financijskom krizom potrošači su se okrenuli proizvodima i robnim markama koje do prije krize nisu kupovali ili su ih kupovali rijetko. Ovakva promjena u svijesti potrošača uzrokovala je promjenu u načinu poslovanja trgovačkih društva koja su morala mijenjati ponudu proizvoda i racionalizirati procese poslovanja. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem mogu se koristiti kao smjernice za promjene u poslovanju trgovačkih lanaca i prilagodbu novim trendovima koji su nastupili zbog smanjenja kupovne moći potrošača, sve veće brige za zdravlje pojedinca i ekologiju, te porijeklo i sastojke proizvoda. Daljnja istraživanja je potrebno napraviti na polju razvoja privatnih robnih marki, te njihovom utjecaju na daljnji razvoj trgovačkih lanaca. Nadalje, potrebno je napraviti istraživanja vezana za razvoj novih formata trgovina te efikasnijim i energetski učinkovitijim korištenjem prodajnog prostora.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA