Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649895

Kineziološka kultura u odgoju za odgovornost


Prskalo, Ivan
Kineziološka kultura u odgoju za odgovornost // Odgoj za odgovornost / Zegnal, Maja (ur.).
Križevci: SPORTMEET, Udruga kineziologa Križevci, 2013. str. 4-4 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 649895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kineziološka kultura u odgoju za odgovornost
(Kinesiological culture in education for responsibility)

Autori
Prskalo, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Odgoj za odgovornost / Zegnal, Maja - Križevci : SPORTMEET, Udruga kineziologa Križevci, 2013, 4-4

Skup
Odgoj za odgovornost

Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 25.10.2013. - 26.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Odgoj; odgovornost; kineziološka kultura
(Education; responsibility; kinesiological culture)

Sažetak
Kineziološke kultura utemeljena na kineziologijskoj znanosti dio je opće kulture, situira se u okvir kulture življenja suvremenog čovjeka i u tom prostoru se aktualizira. Ona nadilazi okvire športa iako im je temelj i pretpostavka. Pri tome naglašavajući biološke, zdravstvene, ekonomske, kulturne i pedagoške vrijednosti (Findak, 1999). Znanstveno utemeljenim vježbanjem može se utjecati ne samo na ciljana područja antropoloških obilježja te usvojenost motoričkih znanja i razinu motoričkih postignuća kao svojevrsnu spregu motoričkih znanja i motoričkih sposobnostiveć i na kognitivne funkcije, na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju najmlađih i mladih (Findak i sur. 2003). Tjelesna aktivnost ima preventivnu ulogu u nastanku niza poremećaja (Bouchard i Després, 1995) između ostalog u prevenciji i redukciji pretilosti (Flynn i sur., 2006). Ta uloga se danas u suvremenim uvjetima života multiplicira jer oni predstavljaju novi izazov za civilizaciju koja svakodnevno prijeti samodestrukcijom u svakom pogledu kako biološkom, etičkom, gospodarskom, demografskom. Odgovornost za opstanak u civilizacijskom okviru leži kako na pojedincu tako i na svim strukturama društva, pa se u skladu tome nameće pitanje odgoja za odgovornost a onda i pitanje udjela kineziološke edukacije, najmasovnijeg primijenjenog kineziološkog područja, za odgovornost. Pored toga što „sat tjelesne i zdravstvene kulture u užem smislu predstavlja temelj cjelokupne tjelesne i zdravstvene kulture, sporta i sportske rekreacije u svakoj pa i našoj zemlji“ (Findak, Prskalo i Babin, 2011), danasjeu školi u izvannastavnim aktivnostima značajno manji broj djece nego u izvanškolskim aktivnostima. To samo po sebi ne bi bio problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti (Prskalo, 2007).Preporučeno vježbanje od najmanje jednog sata dnevno kojeg prema istraživanju ne ostvaruje 39% dječaka i 58% djevojčica u dobi od 7. do 18. godina (Horgana (2005), izgleda nije dovoljno. Razvoj ekološke svijesti predstavlja prvorazrednu aktivnost usmjerenu odgoju za odgovornost i nije privilegija niti obveza samo jednog predmeta.S kineziološkog stajališta kineziološka aktivnost bilo da je usmjerena edukaciji, rekreaciji, športu ili kineziterapiji podrazumijeva neposredan kontakt čovjeka bilo kao pojedinca ili grupe s okolinom. U toj interakciji čovjek od najranije mladosti ima kritički odnos prema okolini procjenjujući je neposredno i stvarajući pozitivan odnos kako prema vježbanju tako prema prostoru u kojem zadovoljava svoje biopsihosocijalne potrebe. Od pozitivnog odnosa do djelovanja je mali korak, te uz minimum etičnosti čovjek postaje zauzet za svoj ali i tuđi okoliš. Na taj način kroz kineziološku aktivnost sudjelujući u odgoju za odgovornost za jedinu moguću budućnost djelujemo preventivno (Findak i Prskalo, 2004). Okupacija svih snaga društva u užem i civilizacije u širem smislu je učinkovit odgovor na ta pitanja a on treba biti prije svega usmjeren u prostor djetinjstva – prostor najvećih šansi i najvećih opasnosti. To je put da suprotstavljanja anticivilizacijii sve agresivnijoj subkulturi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Prskalo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Prskalo, Ivan
Kineziološka kultura u odgoju za odgovornost // Odgoj za odgovornost / Zegnal, Maja (ur.).
Križevci: SPORTMEET, Udruga kineziologa Križevci, 2013. str. 4-4 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Prskalo, I. (2013) Kineziološka kultura u odgoju za odgovornost. U: Zegnal, M. (ur.)Odgoj za odgovornost.
@article{article, author = {Prskalo, Ivan}, editor = {Zegnal, M.}, year = {2013}, pages = {4-4}, keywords = {Odgoj, odgovornost, kineziolo\v{s}ka kultura}, title = {Kineziolo\v{s}ka kultura u odgoju za odgovornost}, keyword = {Odgoj, odgovornost, kineziolo\v{s}ka kultura}, publisher = {SPORTMEET, Udruga kineziologa Kri\v{z}evci}, publisherplace = {Kri\v{z}evci, Hrvatska} }
@article{article, author = {Prskalo, Ivan}, editor = {Zegnal, M.}, year = {2013}, pages = {4-4}, keywords = {Education, responsibility, kinesiological culture}, title = {Kinesiological culture in education for responsibility}, keyword = {Education, responsibility, kinesiological culture}, publisher = {SPORTMEET, Udruga kineziologa Kri\v{z}evci}, publisherplace = {Kri\v{z}evci, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font