Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649787

Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata


Mujagić, Amela; Buško, Vesna
Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata // Suvremena psihologija, 15 (2012), 2; 157-176 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 649787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata
(Managing learning: The construct of self-regulation and the structure of its components)

Autori
Mujagić, Amela ; Buško, Vesna

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 15 (2012), 2; 157-176

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samoregulacija učenja; strategije samoregulacije; studenti
(self-regulated learning; strategies of self-regulation; students)

Sažetak
Polazeći od Pintricheva modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, ovaj se rad bavi pitanjem dimenzionalnosti konstrukta samoreguliranog učenja. Temeljeći se na teorijskim pretpostavkama spomenutoga modela, te nalazima dosadašnjih istraživanja u području, formulirana su dva hipotetička modela strukture samoregulacije učenja. Prvi model pretpostavlja postojanje strategija samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja, kao zasebnih ali povezanih oblika aktivnosti pri učenju, dok drugi pretpostavlja zajednički izvor varijabiliteta svih strategija samoregulacije koji je definiran kao opći mehanizam samoregulacije pri učenju. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 218 studenata prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću. Podaci o relevantnim varijablama istraživanja prikupljeni su pomoću dva instrumenta: LIST (za strategije samoregulacije kognicije i ponašanja) i SSRM (za strategije samoregulacije motivacije), a teorijski pretpostavljena struktura samoregulacije učenja testirana je konfirmatornim faktorsko-analitičkim postupcima. Uz određene prilagodbe, rezultati uglavnom potvrđuju polazne pretpostavke u osnovi prvoga modela kojim je predviđena trodimenzionalna struktura samoregulacije učenja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mujagić, Amela; Buško, Vesna
Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata // Suvremena psihologija, 15 (2012), 2; 157-176 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Mujagić, A. & Buško, V. (2012) Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata. Suvremena psihologija, 15 (2), 157-176.
@article{article, author = {Mujagi\'{c}, Amela and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2012}, pages = {157-176}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, strategije samoregulacije, studenti}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Upravljanje u\v{c}enjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, strategije samoregulacije, studenti} }
@article{article, author = {Mujagi\'{c}, Amela and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2012}, pages = {157-176}, keywords = {self-regulated learning, strategies of self-regulation, students}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Managing learning: The construct of self-regulation and the structure of its components}, keyword = {self-regulated learning, strategies of self-regulation, students} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font