Pregled bibliografske jedinice broj: 649779
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja // Psihologijske teme, 22 (2013), 1; 93-116 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 649779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja
(Motivational Beliefs and Self-regulation Strategies within the Context of Self-regulated Learning Model)
Autori
Mujagić, Amela ; Buško, Vesna
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 22
(2013), 1;
93-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoregulacija učenja ; motivacija za učenje ; strategije samoregulacije motivacije
(self-regulated learning ; motivational beliefs ; self-regulation strategies)
Sažetak
U okviru se sociokognitivnih modela samoreguliranog učenja kapacitet pojedinca da održi ili pojača svoju želju za radom na akademskim zadacima i učenjem smatra važnim za razumijevanje procesa i ishoda učenja jer se motivacija za učenje može vremenom mijenjati. Ovo se istraživanje bavi provjerom pretpostavki o prirodi odnosa između pojedinih oblika motivacije za učenje i strategija samoregulacije motivacije, a koje se odnose na pitanja linearnosti odnosa i međusobne kongruentnosti ovih konstrukata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata (N=249) grupnom primjenom upitnika za mjerenje motivacije za učenje, odnosno motivacijskih uvjerenja (intrinzična ciljna orijentacija, ekstrinzična ciljna orijentacija, samoefikasnost za učenje i izvedbu i percepcija vrijednosti zadatka) i strategija samoregulacije motivacije (samouvjetovanje, pojačavanje interesa, pojačavanje samoefikasnosti, podsjećanje na ciljeve, samonagovaranje na savladavanje i samonagovaranje na izvedbu). Dobiveni rezultati uglavnom ne podržavaju pretpostavku o nelinearnom odnosu ispitanih oblika motivacije za učenje i učestalosti korištenja strategija samoregulacije motivacije, dok ispitivanje kongruentnosti nije omogućilo donošenje jednoznačnih zaključaka. Rezultati su interpretirani u skladu s alternativnim razmatranjima pretpostavljenih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Buško
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- EBSCO
- DOAJ
- ProQuest
- ERIH PLUS
- Hrčak