Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649779

Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja


Mujagić, Amela; Buško, Vesna
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja // Psihologijske teme, 22 (2013), 1; 93-116 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 649779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja
(Motivational Beliefs and Self-regulation Strategies within the Context of Self-regulated Learning Model)

Autori
Mujagić, Amela ; Buško, Vesna

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 22 (2013), 1; 93-116

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samoregulacija učenja ; motivacija za učenje ; strategije samoregulacije motivacije
(self-regulated learning ; motivational beliefs ; self-regulation strategies)

Sažetak
U okviru se sociokognitivnih modela samoreguliranog učenja kapacitet pojedinca da održi ili pojača svoju želju za radom na akademskim zadacima i učenjem smatra važnim za razumijevanje procesa i ishoda učenja jer se motivacija za učenje može vremenom mijenjati. Ovo se istraživanje bavi provjerom pretpostavki o prirodi odnosa između pojedinih oblika motivacije za učenje i strategija samoregulacije motivacije, a koje se odnose na pitanja linearnosti odnosa i međusobne kongruentnosti ovih konstrukata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata (N=249) grupnom primjenom upitnika za mjerenje motivacije za učenje, odnosno motivacijskih uvjerenja (intrinzična ciljna orijentacija, ekstrinzična ciljna orijentacija, samoefikasnost za učenje i izvedbu i percepcija vrijednosti zadatka) i strategija samoregulacije motivacije (samouvjetovanje, pojačavanje interesa, pojačavanje samoefikasnosti, podsjećanje na ciljeve, samonagovaranje na savladavanje i samonagovaranje na izvedbu). Dobiveni rezultati uglavnom ne podržavaju pretpostavku o nelinearnom odnosu ispitanih oblika motivacije za učenje i učestalosti korištenja strategija samoregulacije motivacije, dok ispitivanje kongruentnosti nije omogućilo donošenje jednoznačnih zaključaka. Rezultati su interpretirani u skladu s alternativnim razmatranjima pretpostavljenih odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mujagić, Amela; Buško, Vesna
Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja // Psihologijske teme, 22 (2013), 1; 93-116 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Mujagić, A. & Buško, V. (2013) Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja. Psihologijske teme, 22 (1), 93-116.
@article{article, author = {Mujagi\'{c}, Amela and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2013}, pages = {93-116}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, strategije samoregulacije motivacije}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga u\v{c}enja}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, motivacija za u\v{c}enje, strategije samoregulacije motivacije} }
@article{article, author = {Mujagi\'{c}, Amela and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2013}, pages = {93-116}, keywords = {self-regulated learning, motivational beliefs, self-regulation strategies}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Motivational Beliefs and Self-regulation Strategies within the Context of Self-regulated Learning Model}, keyword = {self-regulated learning, motivational beliefs, self-regulation strategies} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • EBSCO
  • DOAJ
  • ProQuest
  • ERIH PLUS
  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font