Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649689

Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme


Labaš, Danijel; Grmuša, Tanja
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme // Kroatologija, 2 (2011), 2; 87-121 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 649689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme
(Truthfulness and objectivity in information and socio-harmful forms of communication)

Autori
Labaš, Danijel ; Grmuša, Tanja

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 2 (2011), 2; 87-121

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
istina ; objektivnost ; vjerodostojnost medija ; stereotipi ; društveno štetne komunikacijske forme
(truth ; objectivity ; credibility of the media ; stereotyping ; socially harmful forms of communication)

Sažetak
Istina i istinitost u informaciji preduvjet su povjerenja na kojem se zasniva odnos komunikator – medij – recipijent. Istinitost i objektivnost neosporno čine temelj medijske vjerodostojnosti. Riječ je o procesu stvaranja povjerenja čija gradnja traje dugo, a koje može u trenu nestati. Osim toga, istina i vjerodostojnost osiguravaju novinarsku kvalitetu. Budući da pišu za Druge, novinari su i odgovorni za stvaranje slike o Drugom. Pri tome se često (ne)svjesno obilno koriste stereotipima kao ustaljenim obrascima opisivanja karakternih osobina, koji se mehanički usvajaju i koji mogu biti zapreka u preuzimanju kasnijih iskustava, posebice kada je riječ o negativnim prikazima. Nerijetko su za stvaranje loših slika o Drugima odgovorni upravo novinari koji gotovo svakodnevno prelaze tanku granicu između nespretno sročenoga izraza i oštroga, gotovo klevetničkoga suda. Riječ je o društveno štetnim oblicima novinarske komunikacije u koje ubrajamo ideologiju, medijsku manipulaciju (dezinformacija, pogrešna informacija i prikriveno oglašavanje), klevetu i govor mržnje. Koliko novinari poštuju osnovne novinarske principe u izvještavanju (istina, objektivnost) te koriste li u svom diskursu društveno štetne komunikacijske forme provjerili smo na primjeru predsjedničke kampanje koja se pokazala važnim političko- društvenim, ali i medijskim događajem. Metodom kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja u više od mjesec dana analizirano je 719 priloga u trima dnevnicima: Jutarnjem listu, Večernjem listu i Vjesniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (autor)

Avatar Url Tanja Grmuša (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Labaš, Danijel; Grmuša, Tanja
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme // Kroatologija, 2 (2011), 2; 87-121 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Labaš, D. & Grmuša, T. (2011) Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme. Kroatologija, 2 (2), 87-121.
@article{article, author = {Laba\v{s}, Danijel and Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2011}, pages = {87-121}, keywords = {istina, objektivnost, vjerodostojnost medija, stereotipi, dru\v{s}tveno \v{s}tetne komunikacijske forme}, journal = {Kroatologija}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {Istinitost i objektivnost u informaciji i dru\v{s}tveno \v{s}tetne komunikacijske forme}, keyword = {istina, objektivnost, vjerodostojnost medija, stereotipi, dru\v{s}tveno \v{s}tetne komunikacijske forme} }
@article{article, author = {Laba\v{s}, Danijel and Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2011}, pages = {87-121}, keywords = {truth, objectivity, credibility of the media, stereotyping, socially harmful forms of communication}, journal = {Kroatologija}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {Truthfulness and objectivity in information and socio-harmful forms of communication}, keyword = {truth, objectivity, credibility of the media, stereotyping, socially harmful forms of communication} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font