Pregled bibliografske jedinice broj: 649687
Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču
Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 649687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema školovanju i međuetnički odnosi djece i mladih u Žepču
(Attitudes towards education and interethnic relations among children and young people in Žepče)
Autori
Trifunović, Lena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2013
Stranica
28
Mentor
Čorkalo Biruški, Dinka
Ključne riječi
stavovi prema školovanju; neđuetnički odnosi; etnički identitet; patriotizam
(attitudes towards education; interethnic relations; ethnic identity; patriotism)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove prema školovanju i međuetničkim odnosima te izraženost etničkog identiteta i patriotizma kod učenika osnovne i srednjih škola u Žepču (Bosna i Hercegovina). U Žepču, kao multietničkom i postkonfliktnom društvu, nalazimo primjer podjele u obrazovanju prema etničkom ključu. U istraživanju je sudjelovalo 384 sudionika, 225 učenika hrvatskog programa i 159 učenika bosanskog programa osnovne i srednje škole. Ispitani su stavovi prema pojedinim aspektima školovanja (vrijednost obrazovanja, školska integracija, socijalna integracija, tolerancija različitosti, asimilacija i poučavanje vjeronauka u školama) izraženost etničkog identiteta, sklonost diskriminiranju zbog etničke pripadnosti, priroda međuetničkog kontakta i patriotizam u smislu izraženosti građanskog i etničkog razumijevanja države. Rezultati pokazuju da svi učenici pozitivno procjenjuju vrijednosti obrazovanja, toleranciju različitosti i školsku integraciju, iako učenici bosanskog programa ove stavove procjenjuju značajno pozitivnije. Učenici bosanskog programa imaju pozitivan stav prema socijalnoj integraciji i asimilaciji, dok učenici hrvatskog programa imaju neutralan stav prema socijalnoj integraciji i negativan stav prema asimilaciji. Etnički identitet izraženiji je kod učenika hrvatskog programa. Učenici bosanskog programa izvještavaju o više međuetničkih prijateljstava, dok je kod učenika hrvatskog programa međuetnički kontakt uglavnom na razini poznanstva i skloniji su diskriminiranju na etničkoj osnovi. Učenici bosanskog programa imaju izraženiji građanski patriotizam, dok se etnički patriotizam kod učenika ne razlikuje značajno s obzirom na program.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dinka Čorkalo Biruški
(mentor)