Pregled bibliografske jedinice broj: 649668
Taktike samopredstavljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe i rod
Taktike samopredstavljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe i rod, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 649668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Taktike samopredstavljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe i rod
(Self-presentation tactics depending on the closeness of the target person and gender)
Autori
Ištok-Novak, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.05
Godina
2013
Stranica
35
Mentor
Jelić, Margareta
Ključne riječi
samopredstavljanje; bliskost; obrambene taktike; asertivne taktike
(self-presentation; closeness; defensive tactics; assertive tactics)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u korištenju taktika samopredstavljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe u te postoje li rodne razlike u samopredstavljanju. U istraživanju je sudjelovalo 219 studenata ZŠEM-a, Kineziološkog fakulteta i Filozofskog fakulteta. Svaki sudionik je ispunjavao tri verzije upitnika taktika samopredstavljanja (Self-Presentation Tactics Scale ; SPT ; Lee i sur., 1999) pri čemu su se razlikovale upute za svaku verziju. Prva se odnosila na komunikaciju s bliskim prijateljem kojeg poznaju dugi niz godina, druga prema strancu kojeg su upravo upoznali i s njim ne očekuju odnos, te s kolegom kojeg su upravo upoznali na predavanju i s njim očekuju odnos u budućnosti. Rezultati višesmjerne analize varijance za miješani nacrt pokazuju da muškarci statistički značajno češće od žena koriste umiljavanje“, „zastrašivanje“, „pripisivanje zasluga sebi“ i „kritiziranje“ kao taktiku samopredstavljanja. Rezultati pokazuju da se taktike „samootežavanje“ i „umiljavanje“ najviše koriste u situaciji komuniciranja s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, a najmanje prema bliskom prijatelju. Taktika „isprike“ najčešće se koristi prema bliskom prijatelju, a najmanje prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike „opravdavanje“, „ograđivanje“ i „predstavljanje uzora“ jednako često se koriste u situaciji komuniciranja s bliskim prijateljem i s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, dok se značajno manje koriste prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike „zastrašivanje“ i „kritiziranje“ podjednako se koriste u komunikaciji sa strancem s kojim se ne očekuje odnos i sa strancem s kojim se očekuje odnos u budućnosti, ali se značajno manje koriste u situaciji komuniciranja s bliskim prijateljem. Ovim je istraživanjem po prvi put istražen odnos primjene različitih taktika samopredstavljanja i bliskosti ciljne osobe u našoj kulturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija