Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649561

Međugrupni stavovi u školskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011.


Čorkalo Biruški, Dinka i Ajduković, Dean
Međugrupni stavovi u školskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011. // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 649561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međugrupni stavovi u školskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011.
(Intergroup attitudes in the context of schooling in the city of Vukovar: 2001-2011 changes)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka i Ajduković, Dean

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova / / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 24-25

Skup
1. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
obrazovanje manjina; međuetnički odnosi; Vukovar
(minority schooling; interethnic relation; Vukovar)

Sažetak
Škola je jedan od najznačajnijih socijalizacijskih agenasa kroz dugo razdoblje djetinjstva i adolescencije. Ona nije samo kontekst u kojem se stječu znanja, nego je i prenositelj društvenih vrijednosti, socijalnih normi, identitetnih obrazaca i odnosa koji vladaju među grupama u zajednici i društvu. Kada škola djeluje u kontekstu etnički podijeljene zajednice, cjelokupni je obrazovno-odgojni proces nužno pod utjecajem toga obilježja. Etnička podjela zajednice nakon rata 1991.-1995. u Vukovaru vidljiva je i u načinu na koji je organizirano školovanje djece. Od potpisivanja Erdutskog sporazuma 1997. godine nastava je za pripadnike srpske manjine organizirana na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu (model A), dok se djeca, pripadnici hrvatske većine, školuju na hrvatskom jeziku. Djeca pohađaju nastavu u različitim odjeljenjima, a ova jezična podjela znači u praksi i podjelu po etničkom ključu. U takvom kontekstu međusobni kontakt djece u školi je znatno reduciran, a opća podijeljenost zajednice djecu ne ohrabruje na druženje niti izvan školskog okružja. Cilj ovoga rada je usporediti stavove prema školovanju i međugrupne stavove djece i roditelja, pripadnika većine i manjine, u uvjetima etnički podijeljenog školovanja u Vukovaru u tri vremenske točke: 2001., 2007. i 2011. godine. Ispitani su stavovi prema modelima manjinskog obrazovanja (modeli A, B i C), prema obrazovanju kao važnoj životnoj vrijednosti, razlozima odvojenog školovanja djece, integraciji djece u školi i izvan nje, te prema multikulturalnosti i asimilaciji manjina. U prvom ispitivanju sudjelovalo je 718 učenika 6. i 8. razreda osnovne škole, te 2. razreda srednje škole u nastavi na hrvatskom i u nastavi na srpskom jeziku, te 953 njihova roditelja. U drugom ispitivanju sudjelovalo je 703 učenika iste dobi, uz dodani uzorak 1. razreda srednjih škola, te 849 njihovih roditelja. U trećem ispitivanju sudjelovalo je 696 učenika 6. i 8. razreda osnove i 2. razreda srednje škole, te 948 njihovih roditelja. Analiza varijance stavova prema modelima manjinskog obrazovanja pokazala je da se podrška modelu A smanjuje, te da raste podrška i drugim modelima manjinskog obrazovanja. Analiza međugrupnih stavova pokazuje da oni vremenom postaju nešto pozitivniji, a promjene se događaju na složen način i u funkciji vremena mjerenja, pripadnosti manjini ili većini, te društvene uloge subjekata. Valja upozoriti da su promjene, premda statistički značajne, vrlo male, te će se raspraviti pitanje njihova praktičnog značaja i stvarnih promjena međuetničkih odnosa u ovoj podijeljenoj zajednici. Rasprava će biti usmjerena na moguću ulogu škole u integracijskim procesima u zajednici, te na implikacije odijeljenog školovanja djece u Vukovaru za međuetničke odnose u zajednici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Čorkalo Biruški, Dinka i Ajduković, Dean
Međugrupni stavovi u školskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011. // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 24-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Čorkalo Biruški, Dinka i Ajduković, Dean (2012) Međugrupni stavovi u školskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011.. U: 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /.
@article{article, year = {2012}, pages = {24-25}, keywords = {obrazovanje manjina, me\djuetni\v{c}ki odnosi, Vukovar}, title = {Me\djugrupni stavovi u \v{s}kolskom kontekstu u Vukovaru: promjene 2001. - 2011.}, keyword = {obrazovanje manjina, me\djuetni\v{c}ki odnosi, Vukovar}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2012}, pages = {24-25}, keywords = {minority schooling, interethnic relation, Vukovar}, title = {Intergroup attitudes in the context of schooling in the city of Vukovar: 2001-2011 changes}, keyword = {minority schooling, interethnic relation, Vukovar}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font