Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 64944

Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta


Irović, Stanislava; Krstović, Jasna
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta // Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000. str. 7-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 64944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta
(The Value System of Parents/Teachers and the Child’s Autonomy)

Autori
Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000, 7-23

Skup
Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta, Znanstveni kolokvij s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.11.1999. - 19.11.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja; autonomija djeteta; implicitna pedagogija; konzistentnost vrijednosnog sustava
(parents and teachers value system; child’s autonomy; implicit pedagogy; consistency of the value system)

Sažetak
Vrijednosti (individualne i socijalne), kao svojevrsni kriteriji prioriteta, ishodište su i pokretač cjelokupnog čovjekova djelovanja i vrjednovanja osobnog i tuđeg ponašanja. U radu se vrijednosti tumače u sklopu pojma implicitna pedagogija – stožerna vrjednosna orijentacija koja se tiče ukupnosti socijalnog ponašanja. Vrjednosni sustav bitna je kognitivna determinanta djelovanja. Stoga roditeljevo/odgojiteljevo shvaćanje općih vrijednosti, djeteta, djetinjstva, djetetova razvoja i ciljeva odgoja utječe na socijalizaciju djece u obiteljskoj i institucionalnoj sredini, oblikujući odgojnu praksu odraslih. Autonomija vs.heteronomija u kognitivnom i socijalnom razvoju, kao bazična vrijednost implicitne pedagogije, postaje ishodište roditeljeva/odgojiteljeva ponašanja u tipičnim interakcijskim situacijama igre i poučavanja djeteta. Razvoj djetetove autonomije ili konformnosti rezultat je međusobne korespodencije vrjednosnog sustava odraslih, osobitosti djeteta i situacijskog konteksta. Na odabranom uzorku roditelja i odgojitelja propitujemo vrjednosne orijentacije odraslih u sklopu njihovih osobnih implicitnih teorija odgoja, kao i razinu konzistentnosti unutar ovog sustava vrijednosti te njegovu relaciju s odgojnom praksom. Fokus pozornosti na vrjednosni sustav odraslih temeljen je na spoznjama o razvojnoj signifikantnosti djetetova odnosa s odraslima kao bitnom aspekti ranih socijalnih iskustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Krstović (autor)

Avatar Url Stanislava Irović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Irović, Stanislava; Krstović, Jasna
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta // Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000. str. 7-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Irović, S. & Krstović, J. (2000) Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta. U: Babić, N. & Irović, S. (ur.)Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta.
@article{article, author = {Irovi\'{c}, Stanislava and Krstovi\'{c}, Jasna}, year = {2000}, pages = {7-23}, keywords = {vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja, autonomija djeteta, implicitna pedagogija, konzistentnost vrijednosnog sustava}, title = {Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta}, keyword = {vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja, autonomija djeteta, implicitna pedagogija, konzistentnost vrijednosnog sustava}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola,}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Irovi\'{c}, Stanislava and Krstovi\'{c}, Jasna}, year = {2000}, pages = {7-23}, keywords = {parents and teachers value system, child’s autonomy, implicit pedagogy, consistency of the value system}, title = {The Value System of Parents/Teachers and the Child’s Autonomy}, keyword = {parents and teachers value system, child’s autonomy, implicit pedagogy, consistency of the value system}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola,}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font