Pregled bibliografske jedinice broj: 64944
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta // Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000. str. 7-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 64944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta
(The Value System of Parents/Teachers and the Childs Autonomy)
Autori
Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta
/ Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000, 7-23
Skup
Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta, Znanstveni kolokvij s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.11.1999. - 19.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja; autonomija djeteta; implicitna pedagogija; konzistentnost vrijednosnog sustava
(parents and teachers value system; childs autonomy; implicit pedagogy; consistency of the value system)
Sažetak
Vrijednosti (individualne i socijalne), kao svojevrsni kriteriji prioriteta, ishodište su i pokretač cjelokupnog čovjekova djelovanja i vrjednovanja osobnog i tuđeg ponašanja. U radu se vrijednosti tumače u sklopu pojma implicitna pedagogija stožerna vrjednosna orijentacija koja se tiče ukupnosti socijalnog ponašanja. Vrjednosni sustav bitna je kognitivna determinanta djelovanja. Stoga roditeljevo/odgojiteljevo shvaćanje općih vrijednosti, djeteta, djetinjstva, djetetova razvoja i ciljeva odgoja utječe na socijalizaciju djece u obiteljskoj i institucionalnoj sredini, oblikujući odgojnu praksu odraslih.
Autonomija vs.heteronomija u kognitivnom i socijalnom razvoju, kao bazična vrijednost implicitne pedagogije, postaje ishodište roditeljeva/odgojiteljeva ponašanja u tipičnim interakcijskim situacijama igre i poučavanja djeteta. Razvoj djetetove autonomije ili konformnosti rezultat je međusobne korespodencije vrjednosnog sustava odraslih, osobitosti djeteta i situacijskog konteksta.
Na odabranom uzorku roditelja i odgojitelja propitujemo vrjednosne orijentacije odraslih u sklopu njihovih osobnih implicitnih teorija odgoja, kao i razinu konzistentnosti unutar ovog sustava vrijednosti te njegovu relaciju s odgojnom praksom. Fokus pozornosti na vrjednosni sustav odraslih temeljen je na spoznjama o razvojnoj signifikantnosti djetetova odnosa s odraslima kao bitnom aspekti ranih socijalnih iskustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija