Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649423

Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I


Španić, Ana Marija
Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 649423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I
(Cognitive training of the elderly: Evaluation of the Lab-I program)

Autori
Španić, Ana Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.07

Godina
2012

Stranica
33

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
starenje; kognitivne sposobnosti; kognitivni trening; evaluacija
(aging; cognitive abilities; cognitive training; evaluation)

Sažetak
Starenje se često povezuje sa slabljenjem kognitivnih sposobnosti, no rezultati dosadašnjih istraživanja kognitivnih treninga pokazuju obećavajuće rezultate. Cilj provedenog istraživanja bio je evaluirati učinak programa Lab-I, programa kognitivnog osnaživanja starijih osoba. Uzorak istraživanja čini 53 korisnika dva Doma za starije i nemoćne u Zagrebu (prosječna dob 73 godine, SD=9.05, raspon godina 57–91), u tretmanskoj (n=33) i aktivnoj kontrolnoj (n=20) skupini. Provedba programa trajala je 10 tjedana, a rezultati su prikupljeni prije programa, neposredno nakon završetka programa i 7 mjeseci nakon provedbe programa. Korištene su mjere Kratko ispitivanje mentalnog statusa MMSE-2, Test pamćenja brojeva (DSF)i Test pamćenja brojeva obrnutim redoslijedom (DSB) kao mjere kratkoročnog pamćenja, Test opsega slušanja (TOS) kao mjera radnog pamćenja, Test dugoročnog dosjećanja (VLTM-DOS), Test dugoročnog prepoznavanja (VLTM-PREP)i Pamćenje liste riječi kao mjere dugoročnog pamćenja te Ravenove progresivne matrice (SPM, CPM) kao mjere fluidne inteligencije. Rezultati potvrđuju značajnu dobit programa za sudionike tretmanske u odnosu na aktivnu kontrolnu skupinu na svim mjerama pamćenja te fluidne inteligencije, uz niže srednje i velike veličine učinka (raspon ηp2od .08 do .34). Učinak programa održao se i 7 mjeseci nakon programa na svim mjerama osim na Testu pamćenja brojeva i Testu dugoročnog prepoznavanja. Rezultati su interpretirani u skladu s teorijama plastičnosti kognitivnih sposobnosti, a upućuju na važnost metakognicije i poučavanja strategija pamćenja u starijoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Španić, Ana Marija
Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Španić, A. (2012) 'Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}pani\'{c}, Ana Marija}, year = {2012}, pages = {33}, keywords = {starenje, kognitivne sposobnosti, kognitivni trening, evaluacija}, title = {Kognitivni trening starijih osoba: Evaluacija programa Lab-I}, keyword = {starenje, kognitivne sposobnosti, kognitivni trening, evaluacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}pani\'{c}, Ana Marija}, year = {2012}, pages = {33}, keywords = {aging, cognitive abilities, cognitive training, evaluation}, title = {Cognitive training of the elderly: Evaluation of the Lab-I program}, keyword = {aging, cognitive abilities, cognitive training, evaluation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font