Pregled bibliografske jedinice broj: 64940
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije // Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999. str. 24-39 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 64940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije
(Continuity/Discontinuity in the Development of Child's Autonomy)
Autori
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta
/ Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999, 24-39
Skup
Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta, Znanstveni kolokvij s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.11.1999. - 19.11.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomija djeteta; interakcija odrasli-dijete; edukacijska praska odgojitelja i roditelja; igra i poučavanje kao interakcijski konteksti; socijalno-kognitivna koordinacija
(child's autonomy; adult-child interaction; educational practice of teacher and parent; play and teaching as contexts of interaction; social and cognitive co-ordination)
Sažetak
Znanja o socijalnoj situaciji razvoja i socijalnoj interakciji uporišne su točke u promišljanju i empirijskom provjeravanju odgojne prakse roditelja i odgojitelja. Roditelji i odgojitelji svojim ukupnim ponašanjem u interakciji s djetetom očituju svoje viđenje djeteta i očekivanja od njega. Autonomija u mišljenju i neovisnost (samostalnost) u akcijama vrijednosti su, konzistentne s konstruktivističkim i interakcionističkim teorijama razvoja i učenja. Ujedno su one i centralne vrijednosti u demokratskim društvima. U radu se podastiru rezultati istraživanja o interakciji odrasli-dijete u odnosu na autonomiju djeteta: interakcijska iskustva i stilovi ponašanja odraslih i djece u situacijama igre i učenja. Igrovne i poučavajuće situacije, kao tipični interakcijski konteksti, korištene su za izučavanje ponašanja roditelja, odgojitelja i djece. Identificirani su sljedeći sklopovi ponašanja odraslih (roditelji, odgojitelji): kontrolirajuća ponašanja, asistirajuća i "self" direkcijska ponašanja. Kao i sljedeći sklopovi ponašanja djece: odzivljiva ponašanja, konfrontirajuća i inicijativna ponašanja. Praćena je uzajamnost identifiranih ponašanja odraslih i djece. Osobitosti uzajamnosti izvor su spoznaja o kontinuitetu - diskontinuitetu u razvoju djetetove autonomije. Socijalno-kognitivna koordinacija između odraslih i djece, bitna za razvoj djetetove autonomije, pretpostavlja uzajamnost, prihvaćanje, podržavanje, asistenciju i nadzor (uvid, provjeravanje). Potpuniji uvid u razvojne vrijednosti interakcije moguć je ako se fokus sa dijadne interakcije (odrasli-dijete) pomakne na interakciju u kojoj su uzajamno uključeni i drugu sudionici konkretnih situacijskih događaja u obiteljskom i institucionalnom okruženju, što je sljedeći korak u našem istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija