Pregled bibliografske jedinice broj: 649374
DRUŠTVENO KORISNO UČENJE KAO MODEL ZA POTICANJE DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA
DRUŠTVENO KORISNO UČENJE KAO MODEL ZA POTICANJE DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 649374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DRUŠTVENO KORISNO UČENJE KAO MODEL ZA POTICANJE DRUŠTVENOG PODUZETNIŠTVA
(SERVICE LEARNING AS A FOSTERING AGENT FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP)
Autori
Roglić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2013
Stranica
49
Mentor
Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
društveno korisno učenje; društveno poduzetništvo
(service learning; community based learning; social entrepreneurship)
Sažetak
Ovaj rad pokušao je pristupiti pojmovima društveno korisnog učenja i društvenog poduzetništva kao komplementarnim pojmovima, čijom koordiniranom i sustavnom primjenom Hrvatska napokon može postati ''ekonomija znanja''.Kroz četiri središnja poglavlja nastojalo se analizirati i definirati pojmove društveno korisnog učenja i društvenog poduzetništva te ukazati na mogućnosti njihove primjene u praksi. Naime, društveno poduzetništvo ima potencijal biti pokretač društvene promjene i pokretač jednog novog promišljanja o ekonomiji i održivom razvoju. Društveni poduzetnici diljem svijeta pokazali su da je moguće pomiriti društvenu osjetljivost, odgovoriti na lokalne potrebe i brinuti za okoliš te pritom ostvariti profit ; kako onaj u obliku financijskog, tako i onaj u obliku društvenog kapitala. Društveno poduzetništvo alat je kojim se mogu riješiti dva osnovna i ključna problema kapitalističkog svijeta. Može se odgovoriti na potrebe lokalne zajednice (kao što je depopulacija ruralnih sredina) i omogućiti siromašnim i obespravljenim ljudima da sami sebi osiguraju egzistenciju. Odgovaranjem na ove dvije potrebe moguće je odgovoriti i na probleme s kojima je suočeno hrvatsko društvo. Društveno korisno učenje inovativna je obrazovna metoda koja učenike i studente potiče na učenje kroz praksu, kritičko promišljanje, analizu i angažman. Implementacijom ovakvog pristupa u obrazovni sustav moguće je bez većih turbulencija i izmjena postojeće prakse usmjeriti mlade generacije na promatranje, kritičko propitkivanje i inovacije društva u kojem žive. Naučiti ih da su dovoljno jaki i dovoljno sposobni da pokrenu one promjene u društvu koje žele vidjeti. Želimo li krenuti naprijed nužno je osvijestiti mlade ljude da su oni ti koji mogu, moraju i trebaju. Velika nezaposlenost mladih ljudi u Hrvatskoj, ali i u ostatku Europe nije ugrozila samo materijalnu, već i duhovnu egzistenciju mladih ljudi, te možda trajno uništila njihovu sposobnost inoviranja. Želimo li ići naprijed i razvijati se kao demokratično, slobodno, kreativno društvo koji ima visoke standarde društvene pravde nužno je da generacije koje tek dolaze usmjerimo na put poduzetništva, put održivog razvoja i društvene osjetljivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti