Pregled bibliografske jedinice broj: 649282
Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom
Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 649282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom
(Perceived Popularity in Early Adolescence: Gender Differences and Relationship with Loneliness and Pubertal Timing)
Autori
Putarek, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.06
Godina
2012
Stranica
34
Mentor
Gordana Keresteš
Ključne riječi
percipirana popularnost; rana adolescencija; spolne razlike; usamljenost; relativni pubertalni status
(perceived popularity; early adolescence; gender differences; loneliness; pubertal timing)
Sažetak
Percipirana popularnost i njena povezanost s drugim varijablama relativno je neistraženo područje, ali vrlo važno za socijalni i emocionalni razvoj u ranoj adolescenciji. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi spolne razlike u percipiranoj popularnosti i povezanost percipirane popularnosti sa spolom procjenjivača i procjenjivane osobe. Također istražen je odnos između percipirane popularnosti i usamljenosti te relativnog pubertalnog statusa uz spol kao moderator varijablu tih odnosa. U istraživanju je sudjelovalo 290 učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Primijenjeni mjerni instrumenti bili su Sociometrijski upitnik percipirane popularnosti, UCLA skala usamljenosti i Skala pubertalnog razvoja. Nisu pronađene spolne razlike u popularnosti. Pokazalo se da mladići procjenjuju druge mladiće popularnijima nego djevojke, dok djevojke procjenjuju druge djevojke i mladiće podjednako popularnima. Nisko popularni učenici usamljeniji su od srednje i visoko popularnih učenika, a između srednje popularnih učenika i visoko popularnih učenika nema razlike u usamljenosti. U našem uzorku djevojke su bile usamljenije od mladića. Učenici različitog relativnog pubertalnog statusa ne razlikuju se u popularnosti. Spol se nije pokazao moderatorom u odnosu između percipirane popularnosti i usamljenosti te relativnog pubertalnog statusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb