Pregled bibliografske jedinice broj: 649227
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // Društvena istraživanja, 22 (2013), 3; 475-495 doi:10.5559/di.22.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 649227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
(The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes)
Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 22
(2013), 3;
475-495
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća
(motivation; motivational beliefs; expectations; values; achievement goals)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus