Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649227

Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima


Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // Društvena istraživanja, 22 (2013), 3; 475-495 doi:10.5559/di.22.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 649227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
(The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes)

Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 22 (2013), 3; 475-495

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća
(motivation; motivational beliefs; expectations; values; achievement goals)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.nature.com

Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // Društvena istraživanja, 22 (2013), 3; 475-495 doi:10.5559/di.22.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N. & Vlahović-Štetić, V. (2013) Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima. Društvena istraživanja, 22 (3), 475-495 doi:10.5559/di.22.3.05.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {475-495}, DOI = {10.5559/di.22.3.05}, keywords = {motivacija, motivacijska uvjerenja, o\v{c}ekivanja, vrijednosti, ciljevi postignu\'{c}a}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.22.3.05}, volume = {22}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima}, keyword = {motivacija, motivacijska uvjerenja, o\v{c}ekivanja, vrijednosti, ciljevi postignu\'{c}a} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2013}, pages = {475-495}, DOI = {10.5559/di.22.3.05}, keywords = {motivation, motivational beliefs, expectations, values, achievement goals}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.22.3.05}, volume = {22}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes}, keyword = {motivation, motivational beliefs, expectations, values, achievement goals} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font