Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649192

Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog


Bašić, Marijana; Baričević, Sanja
Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka) / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 649192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog
(The role and use of didactic games in the classroom of Croatian as second and foreign language)

Autori
Bašić, Marijana ; Baričević, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka) / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012

Skup
4. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
didaktičke igre; motivacija; gramatičke i komunikacijske vještine
(didactic games; motivation; grammatical and communication skills)

Sažetak
Hrvatski jezik je morfološki vrlo razvijen i nemoguće ga je učiti i poučavati bez sustavnoga pristupa gramatici (prije svega morfologiji) koju treba maksimalno prilagoditi inojezičnim učenicima, a uz to zadovoljiti i komunikacijske kriterije i očekivanja učenika koji nastoje progovoriti na jeziku čije usvajanje zahtijeva dosta vremena i truda. Međutim, tradicionalni pristup i metode kod odraslih učenika često rezultiraju gubitkom motivacije. To naročito vrijedi za studente neslavenskih jezika te studente relativno niske formalne jezične naobrazbe (Pavlin 2006). Njihova motivacija raste što su oni aktivniji u nastavi. Aktivno se sudjelovanje učenika u nastavi ostvaruje i tijekom različitih igara koje su neizostavan dio inojezične nastave. Igre opuštaju i neutraliziraju umjetno stvoreno ozračje unutar prostora u kojem se odvija nastavni proces, snažno utječu na motivaciju, oslobađaju straha od pogreške, nastavnika pomiču na rub nastavnoga procesa, a učenike smještaju u njegov centar. Učenici prestaju biti svjesni procesa učenja jer jezik postaje samo sredstvo kojim se ostvaruje cilj igre čime se stvaraju idealni uvjeti za usvajanje jezika. U ovom će radu biti predstavljena inačica poznate didaktičke igre kroz koju se upoznaje Hrvatska (usvajaju osnovni kulturalni, tj. geografski podatci), ali istovremeno ponavljaju i utvrđuju različiti gramatički sadržaji te potiče komunikacija na početnim razinama učenja hrvatskoga kao inoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marijana Bašić (autor)

Avatar Url Sanja Baričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Marijana; Baričević, Sanja
Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka) / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Bašić, M. & Baričević, S. (2012) Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog. U: Cvikić, L., Novak Milić, J. & Jelaska, Z. (ur.)Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka).
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Marijana and Bari\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2012}, keywords = {didakti\v{c}ke igre, motivacija, gramati\v{c}ke i komunikacijske vje\v{s}tine}, title = {Uloga i primjena didakti\v{c}kih igara u nastavi inojezi\v{c}noga hrvatskog}, keyword = {didakti\v{c}ke igre, motivacija, gramati\v{c}ke i komunikacijske vje\v{s}tine}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Marijana and Bari\v{c}evi\'{c}, Sanja}, year = {2012}, keywords = {didactic games, motivation, grammatical and communication skills}, title = {The role and use of didactic games in the classroom of Croatian as second and foreign language}, keyword = {didactic games, motivation, grammatical and communication skills}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font