Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 648978

Filozofska polazišta pozitivne pedagogije


Bognar, Branko; Simel, Sanja
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije // Metodički ogledi, 20 (2013), 1; 137-168 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 648978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije
(Philosophical Backgrounds of Positive Pedagogy)

Autori
Bognar, Branko ; Simel, Sanja

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 20 (2013), 1; 137-168

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
pozitivna pedagogija; pozitivna orijentacija u odgoju; humanistička psihologija; humanistička pedagogija; pozitivna psihologija; kritičko-emancipacijska filozofija; emancipacijski odgoj
(positive pedagogy; positive orientation to education; humanistic psychology; humanistic pedagogy; positive psychology; critical and emancipatory philosophy; emancipatory education)

Sažetak
S obzirom na nagli razvoj i interes za pozitivnom psihologijom u posljednjih petnaest godina, u radu se razmatra mogućnost stvaranja pozitivne pedagogije kao nove subdiscipline pedagogijske znanosti. Pri tome je važno raspraviti filozofska polazišta na kojima bi se ona mogla temeljiti, što je osnovna svrha ovoga rada. U raspravi se kritički pristupilo idejama humanističke psihologije, pozitivne psihologije te kritičko-emancipacijske filozofije s ciljem definiranja pozitivne orijentacije u odgoju kao fenomena kojim se bavi pozitivna pedagogija. Pozitivna orijentacija u odgoju podrazumijeva postavljanje naglaska na produktivne mogućnosti svih sudionika odgojnog procesa. To pozitivno nije odgoju izvana nametnuto u obliku univerzalnih vrlina, već sudionici odgojnog procesa dogovaraju i određuju vrijednosti i razvijaju one vrline koje smatraju važnima za ono što žele svojim, samostalnim, slobodnim djelovanjem postići.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanja Simel Pranjić (autor)

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko; Simel, Sanja
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije // Metodički ogledi, 20 (2013), 1; 137-168 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Bognar, B. & Simel, S. (2013) Filozofska polazišta pozitivne pedagogije. Metodički ogledi, 20 (1), 137-168.
@article{article, author = {Bognar, Branko and Simel, Sanja}, year = {2013}, pages = {137-168}, keywords = {pozitivna pedagogija, pozitivna orijentacija u odgoju, humanisti\v{c}ka psihologija, humanisti\v{c}ka pedagogija, pozitivna psihologija, kriti\v{c}ko-emancipacijska filozofija, emancipacijski odgoj}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {20}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Filozofska polazi\v{s}ta pozitivne pedagogije}, keyword = {pozitivna pedagogija, pozitivna orijentacija u odgoju, humanisti\v{c}ka psihologija, humanisti\v{c}ka pedagogija, pozitivna psihologija, kriti\v{c}ko-emancipacijska filozofija, emancipacijski odgoj} }
@article{article, author = {Bognar, Branko and Simel, Sanja}, year = {2013}, pages = {137-168}, keywords = {positive pedagogy, positive orientation to education, humanistic psychology, humanistic pedagogy, positive psychology, critical and emancipatory philosophy, emancipatory education}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {20}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Philosophical Backgrounds of Positive Pedagogy}, keyword = {positive pedagogy, positive orientation to education, humanistic psychology, humanistic pedagogy, positive psychology, critical and emancipatory philosophy, emancipatory education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • Electronic Journals Online Library (EJOL)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font