Pregled bibliografske jedinice broj: 648978
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije // Metodički ogledi, 20 (2013), 1; 137-168 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 648978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije
(Philosophical Backgrounds of Positive Pedagogy)
Autori
Bognar, Branko ; Simel, Sanja
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 20
(2013), 1;
137-168
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pozitivna pedagogija; pozitivna orijentacija u odgoju; humanistička psihologija; humanistička pedagogija; pozitivna psihologija; kritičko-emancipacijska filozofija; emancipacijski odgoj
(positive pedagogy; positive orientation to education; humanistic psychology; humanistic pedagogy; positive psychology; critical and emancipatory philosophy; emancipatory education)
Sažetak
S obzirom na nagli razvoj i interes za pozitivnom psihologijom u posljednjih petnaest godina, u radu se razmatra mogućnost stvaranja pozitivne pedagogije kao nove subdiscipline pedagogijske znanosti. Pri tome je važno raspraviti filozofska polazišta na kojima bi se ona mogla temeljiti, što je osnovna svrha ovoga rada. U raspravi se kritički pristupilo idejama humanističke psihologije, pozitivne psihologije te kritičko-emancipacijske filozofije s ciljem definiranja pozitivne orijentacije u odgoju kao fenomena kojim se bavi pozitivna pedagogija. Pozitivna orijentacija u odgoju podrazumijeva postavljanje naglaska na produktivne mogućnosti svih sudionika odgojnog procesa. To pozitivno nije odgoju izvana nametnuto u obliku univerzalnih vrlina, već sudionici odgojnog procesa dogovaraju i određuju vrijednosti i razvijaju one vrline koje smatraju važnima za ono što žele svojim, samostalnim, slobodnim djelovanjem postići.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- Electronic Journals Online Library (EJOL)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)