Pregled bibliografske jedinice broj: 648733
Использование приемов языковой игры в заголовках российских и хорватских СМИ
Использование приемов языковой игры в заголовках российских и хорватских СМИ // Człowiek. Świadomość. Komunikacja. Internet / Szypielewicz, Ludmiła (ur.).
Varšava: Instytut Rusycystyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2012. str. 1110-1116
CROSBI ID: 648733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Использование приемов языковой игры в заголовках российских и хорватских СМИ
(Language play in mass media headlines in Russian and Croatian languages)
Autori
Radčenko, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Człowiek. Świadomość. Komunikacja. Internet
Urednik/ci
Szypielewicz, Ludmiła
Izdavač
Instytut Rusycystyki Uniwersytetu Warszawskiego
Grad
Varšava
Godina
2012
Raspon stranica
1110-1116
ISBN
978-83-61116-21-9
Ključne riječi
русский язык, хорватский язык, языковая игра, масс-медийные тексты
(Russian language, Croatian language, language play, mass media texts)
Sažetak
U radu se temeljito obrađuju postupci jezične igre koji se pojavljuju u naslovima pisanih i elektroničkih medija na ruskom i hrvatskom jeziku. Raspravljajući o ulozi novinskog naslova, autorica ističe da od tri osnovne funkcije naslova (nominativne, informativne i reklamne) danas dominira reklamna funkcija. Cilj je novinskog naslova privući pozornost potencijalnoga čitatelja i zato u naslovima prevladavaju ekspresivna jezična sredstva. U naslovima najviše dolazi do izražaja jezična kreativnost novinara i sklonost jezičnom eksperimentiranju što potvrđuju brojni primjeri iz ruskih i hrvatskih novina. Raščlanjuju se različiti postupci jezične igre koji se najčešće ostvaruju u naslovima na grafijskoj (kreativna uporaba različitih oblika i vrsta slova, znakova i simbola) i tvorbenoj razini (okazionalne novotvorenice). Posebno se izdvajaju neki netradicionalni postupci i načini stvaranja novih riječi u hrvatskom i ruskom jeziku. Autorica također analizira uporabu poslovica, izreka i frazema koji se u novinskim naslovima često pojavljuju u parafraziranom obliku. Zaključuje se da ekspresivnosti novinskog naslova najviše pridonosi realizacija jezičnih igara na više razina, npr., zamjena jedne frazemske sastavnice okazionalnom novotvorenicom i sl.
Izvorni jezik
Rus
Znanstvena područja
Filologija