Pregled bibliografske jedinice broj: 648486
Što studenti Sveučilišta u Zagrebu misle i/ili znaju o psihoterapiji?
Što studenti Sveučilišta u Zagrebu misle i/ili znaju o psihoterapiji? // 2. međunarodna konferencija Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske (SPUH)
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 648486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što studenti Sveučilišta u Zagrebu misle i/ili znaju o psihoterapiji?
(What University of Zagreb students think and/or know about psychotherapy?)
Autori
Košćec, Adrijana ; Štambuk, Marina ; Sućeska Ligutić, Radojka ; Prevendar Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
2. međunarodna konferencija Saveza psihoterapijskih udruga Hrvatske (SPUH)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2013. - 20.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Informiranost o psihoterapiji; stavovi o psihoterapiji; pomagačka profesija
(information about psychotehrapy; attitudes about psychotherapy; helping professions)
Sažetak
Traženje psihoterapijske pomoći često prati stigma o tome što psihoterapija jest i kome je namijenjena. Informiranost i stavovi o psihoterapiji stručnjaka pomagačkih profesija oblikuju se velikim dijelom i tijekom formalnog sveučilišnog obrazovanja. Polazeći od toga, ispitale smo informiranost i stavove o psihoterapiji kod prigodnog uzorka studenata pomagačkih i nepomagačkih profesija Sveučilišta u Zagrebu (N=353 ; 54% pomagači). Istraživanje smo provele putem on-line ankete koja je sadržavala Skalu stavova prema traženju profesionalne psihološke pomoći (Mackenzie i sur., 2004.) te Skalu informiranosti o psihoterapiji i upitnik demografskih podataka konstruirane za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako su ispitani studenti skloni tražiti psihološku pomoć, nisu jako osjetljivi na stigmu i psihološki su relativno otvoreni. U odnosu na studente nepomagačkih profesija studenti pomagačkih profesija su nešto skloniji traženju pomoći i nešto su psihološki otvoreniji. Također su bolje informirani od nepomagača te je njihova informiranost veća na višim godinama studija. O rezultatima dalje raspravljamo u vidu implikacija za psihoterapijsku profesiju i obrazovanje pomagačkih profesija u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb